MS Windows
briani 27239
Offline -online?
Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 04-04-02 21:33

Et mystisk problem:
Når jeg er på nettet og forsøger at hoppe til et nyt site, bliver jeg
pludselig spurgt om jeg vil skifte til online. Men jeg ER online. Det viser
ikonet på proceslinien og det siger min telefonlinie også. Når jeg klikker
på "online"-ikonet på linien, får jeg ikke kontakt til det. jeg kan heller
ikke hente post på hos min udbyder (selv om jeg ER online). I stedet bliver
jeg spurgt, om jeg vil ringe op. For at afbryde forbindelsen må jeg simpelt
hen slukke pc'en på afbryderen!
Hvad er det der sker?
(Jeg har XP-home)

Mange hilsener
Bo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-04-02 22:59

"Bo Illum Jørgensen" <bellebeau@get2net.dk> skrev....

> Et mystisk problem:

Et skud i tågen, men det kan blive dyrt hvis jeg har ret:

Tjek lige hvilket telefonnummer du rent faktisk ringer op til. Måske
har et program ændret det...

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-02 02:16

"Bo Illum Jørgensen" <bellebeau@get2net.dk> wrote in

> Et mystisk problem:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men vil blot lige gøre dig opmærksom på
at din pc har en forkert dato, så dit indlæg ligger øverst på usenet i et
døgns tid. Du må hellere rette det. :)

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : emil

Dato : 04-04-02 03:19

Jeg mener, der er et eller andet med din modem opsætning, der er noget galt
med.
Check det!
mvh/Emil

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-04-02 10:33

"Bo Illum Jørgensen" <bellebeau@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bliver
> jeg spurgt, om jeg vil ringe op. For at afbryde forbindelsen må jeg

se også lige efter i din medemopsætning - måske står der,at den skal
afbryde, hvis ikke forbindelsen bliver brugt i f.eks. 1 minut.

Fra : Allan Ryder

Dato : 04-04-02 15:22

Check om din netværk via modemforbindelse er den samme i internet explorer
som under indstillinger under outlook express
Allan

Fra : Thomas Juhl Olesen

Dato : 04-04-02 19:26

Hvis du er på LAN skal der stå "ring aldrig op til en forbindelse" i
internetindstillingerne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-04-02 20:00

I IE under File vælg Work Online.

Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 07-04-02 21:38

Tak for inputs,

Desværre er der ikke rigtig noget, der har hjulpet. Jeg bliver ofte smidt af
nettet uden synderlig grund.
Det mærkelig er bare, at forbindelsen bevares tilsyneladende uden at der
sendes eller modtages bytes.
Jeg kan gøre, hvad jeg vil, men net-ikonet er ikke til at få frem.
Jeg må indrømme, at det er ved at drive mig til vanvid!
Bør jeg afinstallere IE og installere det igen?

Bo