Upload/Download
Fra : Philip Haargaard

Dato : 03-04-02 21:57

Kører upload og download uafhængigt af hinanden?
Altså - kan man uploade med fuld hastighed samtidig med, at men downloader
med fuld hastighed?

På forhånd tak!
MVH
Philip Haargaard

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-04-02 22:32

On Wed, 3 Apr 2002 22:56:54 +0200, "Philip Haargaard" <p_h@tdcadsl.dk>
wrote:

>Kører upload og download uafhængigt af hinanden?
>Altså - kan man uploade med fuld hastighed samtidig med, at men downloader
>med fuld hastighed?

Næsten. Der skal ofte kvitteringspakker den modsatte vej, og hvis de
bliver blokeret, kan der opstå en afhængighed.

Altså: Hvis A henter fra B, så vil B ofte (afhængigt af protokollen)
kun fortsætte med at sende, hvis B får kvittering fra A på, at A har
modtaget.
Hvis B ikke modtager disse kvitteringer hurtigt nok, fordi B samtidig
henter fra C, vil hastugheden fra B til A bliver nedsat.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Martin S.

Dato : 03-04-02 23:41

"Philip Haargaard" <p_h@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kører upload og download uafhængigt af hinanden?
> Altså - kan man uploade med fuld hastighed samtidig med, at men downloader
> med fuld hastighed?

Et spørgsmål jeg også har tænkt på. For hvis jeg uploader med 25 Kb/s så er
min dl. speed mere end halveret, til ca. 40 Kb/s. Jeg har 1024/256 hos tdc,
NE2 med ss2601.
Reducerer jeg upload hastighed til 12 Kb kommer jeg op på 75. Jeg skal under
4 Kb/s i upload speed før den kører næsten fuld bb. i dl.
Kan det være rigtigt eller skal jeg have fat i hotline ???
Marti

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 04-04-02 17:17

Så vidt jeg husker skal du manuelt justere dit Recieve Window (eller lign. i
windows) Det justerer sliding windows protokollen så du kan sende/modtage
mere data før en kvitering er nødvendig !

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-04-02 17:30

"Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker skal du manuelt justere dit Recieve Window (eller lign.
> windows) Det justerer sliding windows protokollen så du kan sende/modtage
> mere data før en kvitering er nødvendig !

Jeg har haft samme problem med min Bredbånd fra TeleDK....

Men hvor er det så lige man gør ovenstående i Win2k ? Og hvad skal man evt
stille den til, så man ikke -som en anden nævner- ryger ned på halv
downstream fart når bare man uploader lidt ?

/Bjarke