email på en Nokia 6210 ?!!
Fra : JK

Dato : 03-04-02 21:52

Nu blir man sku'da snart forvirret !! -> først har jeg ikke kunne finde en
snus om, at en 6210 skulle kunne håndtere email - fint tænker jeg, så ska'
det bare ikke være en 6210 - MEN ! - så læser jeg pludselig (på MSN.dk
prischeck site) - at en 6210 godt kan håndtere emails.... - et par dage
senere inde på Nokia's hjemmeside føler jeg mig pludselig dum, idet jeg nu
ser, at der står noget om emails....

glad og fro henter jeg derefter en manual fra Nokia's hjemmeside - så jeg
RIGTIG kan få set, hvad telefonen formår - men ak.... ordet "email" står
nævnt 0 gange - både i den danske udgave af manualen OG den engelske...

....så kan den - eller kan den IKKE klare emails !!

og kan den ikke det, vil jeg overveje en Ericsson 520 eller 380.

/JK

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-04-02 08:42

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message
> [...]
> senere inde på Nokia's hjemmeside føler jeg mig pludselig dum, idet jeg nu

Hvorvidt den direkte kan håndtere Email er jeg egentlig ikke klar over, men
du kan gøre det af 'bagvejen' via WAP.
Hvis du er TDC kunde er deres VIC portal ganske god, ellers er der en anden
gratis wap dims som der er blevet kodet af Peter Brodersen svjh.
wap.pop.trc.dk
Jeg har brugt begge 2 og de virker udemærket til husbehov..

/Dennis

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 03-04-02 22:15

Hej!

Jamen det er osse både Ja og Nej!!! Telefonen har ikke direkte et email
program, som de nyeste Erriccson har. (Med direkte POP3 og SMTP protokoller)
Til gengæld har den jo WAP, og man kan vel godt tilsnige sig til at den godt
kan bruges til e-mail, da der findes flere forskellige wap-sider, hvor man
kan hente sin e-mail fra.

Altså: Ikke et egentligt e-mail program, men mulighed for at hente sin mail
via WAP. Har du planer om at bruge telefonen meget til e-mail vil jeg
foreslå en anden telefon, der HAR en egentlig e-mail funktion!

VH Lasse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-02 13:54

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message

> ...så kan den - eller kan den IKKE klare emails !!

Nej, du kan ikke sende direkte email med en N6210. Har selv haft en.

Men som der bliver nævt, kan du via wab sende email. Men så sker det imens
du er koblet op.

> og kan den ikke det, vil jeg overveje en Ericsson 520 eller 380.

Eller måske en T65, den har også email.... Kan desværre ikke lige få den til
at tjekke flere email kontis samtidigt. Uden at koble op, for hver konti.
Men desuden har den GPRS, hvis din udbyder tilbyder dette.

Og så koster den kun 1 Kkr, hos Elgiganten. med TDC abo.