Dansktoppen i 1972
Fra : Steen Høgfeldt

Dato : 01-04-02 23:03

Er der nogen som kan hjælpe med kunstnere/melodier som var nummer 1 på
dansktoppen (hvis det hed sådan) i 1972?

Med venlig hilsen

Steen Høgfeldt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-02 04:48

Steen Høgfeldt <445310876x@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cab6585$1$5282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der nogen som kan hjælpe med kunstnere/melodier som var nummer 1 på
> dansktoppen (hvis det hed sådan) i 1972?
>
> Med venlig hilsen
>
> Steen Høgfeldt
__________________

Hej Steen

Helt præsis hvilke plader som var nr. 1 i 1972 ved jeg desværre ikke. Jeg
har selv prøvet om jeg kunne få fat de gamle dansktoplister, men DR har dem
desværre ikke. Hvis nogen har dem var det muligvis Jørn Hjorting.
Men jeg har også engang læst om en person som har gemt alle listerne siden
1968, men hvor jeg læste det kan jeg desværre kke længere huske.
Men angående 1972 kan jeg i hvert fald hjælpe dig med nogle af de største
danske hits dengang. dem får du her:

Der er fut i fejemøjet (John Mogensen) - Bare der er sol i dine øjne (Gustaw
og Bent) - Jeg er så ked af den hænger nedaf (Lille Palle) - Slabaslubba
delle (Mette) - Jeg skal aldrig til bal uden trusser (Birthe Kjær) -
Sømanden og stjernet (The Comets) - Rød hvide farver (Flemming Antoni og det
olympiske landshold) - Dølle fjelde musse (Blue Boys) - Velkommen til verden
(Dorthe Kollo) - Herstedvester (Klaus og Servants)

Som du kan se er mange af navnene stadig blandt Danmarks populæreste
grupper og sangere, selv om det er 30 år siden. Flemming Antoni, Birthe
Kjær, Dorthe Kollo og Klaus og Servants.

Håber at du kan bruge oplysningerne. Jeg kan ikke komme det nærmere.

Hilsen Åge

Fra : Christian Paulsen

Dato : 04-04-02 12:19

> Er der nogen som kan hjælpe med kunstnere/melodier som var nummer 1 på
> dansktoppen (hvis det hed sådan) i 1972?

Spørg evt. Åge....han ved ALT om dansktop!

/christian p

Fra : Ole Damgaard

Dato : 05-04-02 01:23

> Er der nogen som kan hjælpe med kunstnere/melodier som var nummer 1 på
> dansktoppen (hvis det hed sådan) i 1972?
>
> Med venlig hilsen
>
> Steen Høgfeldt

Kære Steen.
Hvem der var den absolutte topper i 1972 vil jeg lade dig afgøre - men
faktisk var Susanne Lana med Søde Sommerminder den der lå længst
på Dansktoppen - nemlig i 34 uger - men hun blev aldrig mere end nr.2.
John Mogensen var ikke med helt så mange uger, men til gengæld var
har nr 1 ialt 11 gange med ut i Fejemøjet. Men se selv nedenstående
liste.
mvh ole

Søder Sommerminder/Susanne Lana -
34 uger (højeste placering nr. 2)

Fut i fejemøget/ John Mogensen -
18 uger heraf nr. 1: 11 gange

Bare der er sol i dine øjne/ Gustav Winckler og Bent Werther
14 uger ,heraf nr 1: 11 gange

Slabadubadelle/Mette -
12 uger heraf nr 1: 5 gange

Herstedvester/Klaus og Servants -
12 uger heraf nr 1: 4 gange

Døllefjællemusse/Blue Boys -
12 uger heraf nr 1: 1 gang

Pigen som bor på landet/Bjørn Tidmand -
10 uger heraf nr 1: 3 gange

Prøv at se det hele fra den lyse side/Keld Heick -
17 uger (højeste placering nr 2)

Ikke flere penge, fyret fra mit job/ Teddy Chano Jan og John -
14 uger (højeste pl. nr 2)

Det løber hele byen rundt/Flemming Werge -
14 uger (højeste placering nr 2)

Goddag og farvel/Maria Stenz -
13 uger (højeste placering nr 2)

Endnu er jorden grøn/St. Tropez Singers -
13 uger - højeste placering. nr 2

Olé det var i Spanien/Johnny Reimar -
12 uger - højeste placering nr 2

Mig og Margrethe/ John Mogensen -
11 uger - højeste placering nr. 2

Hvor bli´r lønnen dog af/Michael Albeck
10 uger (højeste placering nr 2)

Erik Oluf Andersen/ John Mogensen -
9 uger - højeste placering nr. 3

Et eneste liv/ Grethe Ingmann -
9 uger - højeste placering nr. 3

Jeg vil bo på Vestergro/Teddy Chano Jan og John -
7 uger (højeste placering nr 4)

Har du knoklet som en djævel/ Teddy Chano Jan og John -
6 uger (højeste placering nr 3)

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 06-04-02 19:02

"Steen Høgfeldt" <445310876x@adslhome.dk> wrote in message
> Er der nogen som kan hjælpe med kunstnere/melodier som var nummer 1 på
> dansktoppen (hvis det hed sådan) i 1972?
> Med venlig hilsen
> Steen Høgfeldt

Ja - de er her:

John Mogensen: Fut I Fejemøjet
Klaus & Servants: Herstedvester
Bjørn Tidmand: Find Dig En Blomst
The Comets: Sømanden Og Stjernen
Blue Boys: Døllefjælle-Musse
Mette & Comets: Slaba-Duba-delle
Gustav & Bent: Bare Der Er Sol I Dine Øjne
Lille Palle: Jeg Er Så Ked A' Den Hænger Ned A'
Bjørn Tidmand: Pigen Som Bor På Landet
Birthe Kjær: Det Er Mig Du Vil Ha' (måske først i 1973)

mvh
Stig Hartvig Nielsen