D link internet
Fra : Per H

Dato : 03-04-02 21:30

I mit D link ( hubben)
er der 5 hulle bagi.

det nederste , nr 5 står der uplink ud for. hvad er det til?
der er også en bundknap hvor den kan stå som upling / normal
hvordan skal den stå.

Jeg er i netværk med 1 pc. og jeg har hub og router heroppe.

Andre kan ikke forslå chat med mig over icq, men jeg kan godt, men
det er måske ikke hubbens skyld.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : [4600] James Rune Ha~

Dato : 05-04-02 12:17

Hejsa per

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det nederste , nr 5 står der uplink ud for. hvad er det til?
> der er også en bundknap hvor den kan stå som upling / normal

Hvis den står til normal så virker porten som alle den andre.
Hvis den står til uplink, så kan den bruges til at koble andre hubber sammen
med den.

Så tager du et alm. kabel og sætter i og så i en normal port i en anden hub
eller switch så vil de 2 hubbe blive koblet samme så at aller der er
forbundet til dem kan komme på nettet eller spille med hinanden.
> Jeg er i netværk med 1 pc. og jeg har hub og router heroppe.

Du kan jo lige så godt sætte PC'en dir til routeren så

> Andre kan ikke forslå chat med mig over icq, men jeg kan godt, men
> det er måske ikke hubbens skyld.

Det er højest sansynligt i din router der er et problem med det med ICQ.

Fra : Per H

Dato : 05-04-02 14:13

>Du kan jo lige så godt sætte PC'en dir til routeren så

nej alså denne + en til

>Det er højest sansynligt i din router der er et problem med det med ICQ.

detb er en speedstream fra TDC,( er de gode)
Vh Per
ICQ 8212837

Fra : [4600] James Rune Ha~

Dato : 05-04-02 15:03

> nej alså denne + en til

Okay så sætter du bare hubben på routeren normal port og Pc'ene i normale
porte også

> detb er en speedstream fra TDC,( er de gode)

Næ.. men udemærket til det du skal..