Klim 1815-19
Fra : Dorthea Sørensen

Dato : 03-04-02 20:16

Hej Gruppe.
Via Wibergs Præstehistorie og P. Grishauges bog: Gårde og Slægter i
Klim Sogn har jeg læst nogle korte notits om min tip2-oldefar Erik
Lauritsen Gjerløv, som var præst i Klim fra 1815-19. Han fik en ilde
skæbne, så mit spørgsmål går på, om der er nogen, som kender
yderligere til hele hans sag, er der skrevet yderligere og mere
udførlige beretninger end dem jeg henviser til, og er der nogen som er
vidende om eventuelle sagsmapper, som sikkert må findes et sted.
Med venlig hilsen
Flemming H.

Hej Flemming
Da jeg selv er opvokset i Klim kan det være at jeg kan hjælpe dig lidt, nu
ved jeg ikke hvor han var præst ,var det Klim kirke eller var det
valminerigheden?, for var det som valminderigspræst så er der bla lavet en
bog om Klim friskole, heri står der bla om frimeninhedenkirken da den har
forbindelse til skolen ved siden af. der er også lavet en bog om Klim så jeg
ville spørge på bibloteket om de kan få dem hjem til dig, men der er lavet
en del om Klim håber at du kan bruge lidt af det
Venlig Hilsen Dorthea Sørensen