Problemer med Asus A7V333
Fra : Plazm0id

Dato : 03-04-02 20:17

Jeg har lige monteret dette kort. Sat min gamle AMD tbird 1 ghz på, 256 DDR
ram 333 samt matrox g400, harddisk og cd. Maskinen starter godt nok op men
der vises intet på skærmen, skærmen står og blinker gult. Bundkortet kommer
ikke med nogen post lyd. Er der nogen der har en idé hvad det kan være.

Hilsen

John

Fra : John Madsen

Dato : 03-04-02 21:37

Jeg har forsøgt med 2 forskellige grafikkort og 2 forskellige skærme, uden
at det gav noget resultat. Dem der har et kort magen til, har i ædret noget
jumperne inden opstart.

Fra : Thostrup

Dato : 04-04-02 05:49

Jeg havde samme problem ...
Det viste sig dog at være min CPU der var død ved ankomsten, så da jeg satte
en anden CPU i kørte den.

Mvh

Thostrup

Fra : Plazm0id

Dato : 04-04-02 13:56

okay, men det kan jo ikke være problemet her da min cpu fungerer fint når
den sidder på mit gamle bundkort...

ellers nogle ideer ??

Hilsen

John

Fra : John Madsen

Dato : 12-04-02 05:14

Bundkort var defekt. Får et nyt tilsendt

Fra : Sven

Dato : 05-04-02 02:56

"Plazm0id" <Plazm0id@Phreaker.net> wrote in message
> [...]
kommer
> ikke med nogen post lyd. Er der nogen der har en idé hvad det kan være.

Start op med mindst muligt tilsluttet / sat i, dvs. skærmkort, CPU og ram.
Ram er faktisk ikke nødvendig for at teste om BIOS er død. Hvis du har et
sæt PC højttalere, så sæt stikket i det grønne lydstik bagpå. Bundkortet kan
faktisk selv fortælle dig hvor det går galt (hvis BIOS er sat op til det).
Piller jeg mit ram ud, kommer der en kælen kvindestemme der fortæller at der
er en ramfejl, ligeledes ved CPU-fejl, o.lign. Prøv, om ikke den default er
sat sådan op, så du kan høre hvad fejlen evt kan være. Det skal være på den
indbyggede lyd du sætter det til, uanset om du har et lydkort isat.

Sven