MS Windows
briani 27239
Netværksadgangskode i xp
Fra : Simon Kamber

Dato : 03-04-02 16:41

Hvordan beskytter man sine delte drev med adgangskode i windows xp. En
af mine computere oprettede på et tidspunkt en tom adgangskode(ingen
bogstaver) uden at vi kunne finde ud af hvorfor.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-04-02 17:10

"Simon Kamber":
<simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> skrev:
> Hvordan beskytter man sine delte drev med
> adgangskode i windows xp. En af mine computere
> oprettede på et tidspunkt en tom adgangskode(ingen
> bogstaver) uden at vi kunne finde ud af hvorfor.

Svjv. kan man ikke i XP Home, men godt i XP Pro.

Hvilken XP version har du?

/Mikael

Fra : Simon Kamber

Dato : 03-04-02 21:19

On Wed, 3 Apr 2002 18:09:59 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Svjv. kan man ikke i XP Home, men godt i XP Pro.
>
>Hvilken XP version har du?
pro, som sagt blev der oprettet en tom adgangskode på en af hvores
pc'er, men jeg ved bare ikke hvor det ændres:(.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-04-02 22:36

Slå "Simple Sharing" fra og du kan sætte password.

Fra : Simon Kamber

Dato : 03-04-02 23:00

On Wed, 03 Apr 2002 23:35:52 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Slå "Simple Sharing" fra og du kan sætte password.
har jeg gjort, men hvor finder du passwordmuligheden?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-02 23:34

Wed, 03 Apr 2002 22:00:13 GMT, skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber):

>har jeg gjort, men hvor finder du passwordmuligheden?

Du bruger ntfs?

Det er forudsætningen.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Simon Kamber

Dato : 04-04-02 18:17

On Thu, 04 Apr 2002 00:34:19 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:
>Du bruger ntfs?
nå, det gør jeg ikke, men hvordan ¤%& kan vores comp så få
adgangskodebeskyttelse(det er ikke de delte mapper, men den beder om
adgangskode bare for at man kan komme ind på compen over netværk. Man
skal dog bare trykke ok)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-02 18:22

Thu, 04 Apr 2002 17:16:56 GMT, skrev
> [...]

>adgangskodebeskyttelse(det er ikke de delte mapper, men den beder om
>adgangskode bare for at man kan komme ind på compen over netværk. Man

Det er fordi du ikke har oprettet de andre computere som brugere
på den computer, der fungerer som server.

Fra : Simon Kamber

Dato : 04-04-02 18:37

On Thu, 04 Apr 2002 19:21:31 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det er fordi du ikke har oprettet de andre computere som brugere
>på den computer, der fungerer som server.
Nu forvirrer du mig bigtime. Vi har ikke nogen server. Men en dag da
jeg skulle logge på den comp' ovenpå(via søg efter computere), bad den
om adgangskode(lige efter xp installation)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-02 19:04

Thu, 04 Apr 2002 17:36:48 GMT, skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber):

>Nu forvirrer du mig bigtime. Vi har ikke nogen server.

Så den computer, hvor der er delte mapper på, hvis du vil have
det udtryk.

Fra : Simon Kamber

Dato : 05-04-02 11:34

On Thu, 04 Apr 2002 20:03:39 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Så den computer, hvor der er delte mapper på, hvis du vil have
>det udtryk.
oh, men det forklarer bare ikke hvorfor den er den eneste af hvores
computere der beder om adgangskode. Og hvor man ændrer adgangskoden.

Hvis det allerede er blevet sagt på en eller anden måde, så giv mig en
trin for trinvejledning. Jeg har lige fået xp.