MS Windows
briani 27239
Skrive filstruktur til tekst-fil
Fra : Steffen

Dato : 03-04-02 16:36

Hvis jeg har brug for at lave en tekst-fil som fortæller hvilke filer
jeg har i et bibliotek med underbiblioteker - hvordan gør jeg det ?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-02 17:22

Hej Steffen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvis jeg har brug for at lave en tekst-fil som fortæller hvilke
> filer jeg har i et bibliotek med underbiblioteker - hvordan gør
> jeg det ?

Åben en DOS-vindue
Gå til det aktuelle dir (folder), hvor du ved prompten skriver:

dir *.* /s > C:\indhold.txt

Så får du det leveret i filen indhold.txt i roden på C-drevet.
Husk de mellemrum, jeg ovenfor har lavet.

Du kan selvfølgelig plante den hvor som helst og kalde den hvad som
helst. Har du fx en folder ved navn Docs under Windowsfolderen og vil
have den plantet der, skriver du:

dir *.* /s > C:\Windwos\Docs\indhold.txt

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 03-04-02 18:15

On Wed, 03 Apr 2002 15:35:50 GMT, stonefox58@hotmail.com (Steffen)
wrote:

>Hvis jeg har brug for at lave en tekst-fil som fortæller hvilke filer
>jeg har i et bibliotek med underbiblioteker - hvordan gør jeg det ?

Tree-kommandoen viser mappetræet for et drev eller en sti.

TREE [drev:][sti] [/F] [/A]

/F Viser navnene på filerne i hver mappe.
/A Bruger ASCII i stedet for udvidede tegn.

TREE [drev:][sti] /F > <filnavn>.txt

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-02 20:30

Hej Gert Søgaard Jensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Tree-kommandoen viser mappetræet for et drev eller en sti.

Tree.exe forsvandt da fra og med Win95 (ellers Win95 OSR2).

Er den kommet retur i Win ME/2000/XP?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 03-04-02 20:35

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Tree.exe forsvandt da fra og med Win95 (ellers Win95 OSR2).
>
> Er den kommet retur i Win ME/2000/XP?

Den er i hvert fald i XP Pro.

Vh
Peter

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-02 20:48

Hej Peter Hindsgaul, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Den er i hvert fald i XP Pro.

Det var da lækkert! Jeg har savnet den, siden den forsvandt (DOS 6.2
var det seneste, jeg så til den).

Tak for oplysningen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 03-04-02 21:30

Den findes i min Win2000 DK

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-02 22:30

> Den findes i min Win2000 DK

Noget kunne tyde på, at de var så fornuftige at beholde den i NT-
serien (som både 2000 og XP jo er en forlængelse af).

--
Hygge fra Århus - Rudi