Løsning vedr. dårlig netværksydelse
Fra : Henrik Thomsen

Dato : 03-04-02 16:34

Jeg har for lang tid siden her i gruppen forgæves søgt hjælp vedr.
nedenstående og har nu selv fundet løsningen, som jeg lige vil dele
med jer.

Udstyr:
NT4 maskine med D-Link DFE530TX netkort.
DOS maskine med Netgear FA310TX netkort.

Symptomer:
1. Særdeles dårlig ydelse ved transport fra Dosmaskinen til Nt4
maskinen (1MB/min). Den anden vej gik det nogenlunde (120 MB/min).
2. CRC-fejl i store filer efter transport.

Løsning:
Jeg skiftede til 3com 905 b TX på begge maskiner og har en nu en
overførselshastighed på mellem 120 - 250 MB/min og ingen CRC-fejl.

Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-02 16:48

Henrik Thomsen skrev:

>maskinen (1MB/min). Den anden vej gik det nogenlunde (120 MB/min).

Mener du "megabyte"? Sådan læser jeg et stort B.

--
Bertel

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 03-04-02 17:12

>Mener du "megabyte"? Sådan læser jeg et stort B.
ja

Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-02 17:50