tørfoder eller dåsemad
Fra : heidi

Dato : 03-04-02 14:48

Jeg har lige fået den kæreste hundehvalp og jeg er lidt i tvivl. Lige
for tiden får den hvalpe tørfoder blandet med vand, men jeg er lidt i
tvivl om den også må få dåsemad , selvfølelig beregnet til hvalpe ?
Hilsen Heidi

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-04-02 16:41

"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for tiden får den hvalpe tørfoder blandet med vand, men jeg er lidt
> tvivl om den også må få dåsemad , selvfølelig beregnet til hvalpe ?

Du skal ikke give din hvalp eller for den sags skyld voksne hund
dåsemad ,, det er det dyreste og tungeste vand du overhovedet kan
slæbe hjem og hunden har slet ikke godt af det .. endvidere skal du
huske på at tørfoder har en tandrensende effekt .. hvor gammel er
hvalpen og hvorfor får den tørfoderet opblødt i vand ..det har mine
aldrig fået, de har fint kunne klare tørfoderhvalpekuglerne selv lige
efter de er kommet hjemmefra ..

MVH Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-04-02 18:35

On Wed, 03 Apr 2002 13:47:32 GMT, "heidi" <heidi.news@kandu.dk> wrotd:

> [...]
>for tiden får den hvalpe tørfoder blandet med vand, men jeg er lidt i
>tvivl om den også må få dåsemad , selvfølelig beregnet til hvalpe ?

Som Ami også skriver så er der meget vand i dåsefodder ! desuden er
det spild af penge og usundt for alle hunde at spise dåsefodder ! prøv
at læse på dåsen så vil du se at der er masser af biprodukter
"maskinudbenet affald" i hvis man giver sin hund den slags så svarer
det til at vi andre skulle æde røde pølser fra netto hver dag ! og så
er det bare et spørgsmål om hvornår man bliver syg ! find hellere
noget kvalitets tørfodder , og det har også været diskuteret mange
gange men pris og kvalitet hænger altså sammen . Giv din hvalp det
bedste mad og du vil få den sundeste og gladeste hund .

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-04-02 19:39

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:i9fmauo8uqierudrqd4c3debp4gdv4dldd@4ax.com...
> [...]
> gange men pris og kvalitet hænger altså sammen . Giv din hvalp det
> bedste mad og du vil få den sundeste og gladeste hund .

Ja og helt sikkert er at de penge man bruger på kvalitetshundemad
henter man ind i sparede dyrlægebesøg og ditto regninger ..

MVH Ami