havsöringsnät
Fra : Henric

Dato : 03-04-02 13:45

Stämmer detta påstående om havsöringsnätfiske i Danmark (även om det inte
alltid följs)?
Nät skall läggas minst 300 meter från strand samt utanför tremeterskurvan
(tre meters djup).
Var kan man läsa om det?
Mvh Henric

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 03-04-02 14:20

"Henric" <henric@nopsam_telescopesoftware.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> alltid följs)?
> Nät skall läggas minst 300 meter från strand samt utanför tremeterskurvan

Her kan du hente og gennemse hele saltvandsfiskeriloven _den er lidt
omfattende_ i bedste danske stil.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A19980080329-REGL

Mvh

Flemming

Fra : Henric

Dato : 03-04-02 19:15

Huvaligen va jobbigt att läsa... stämmer påståendet?
/H

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-04-02 06:42

> Huvaligen va jobbigt att läsa... stämmer påståendet?

Nej det stemmer ikke.
Nedgarn må ikke sættes tættere på land end 100 meter fra lavtvandslinien, og
en cirkel på 500 meter omkring å-udløb.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Balthazar

Dato : 04-04-02 13:00

Tackar för det, Alex. Hur ser man var lavtvandslinien går?
Är det tremeterskurvan?
Mvh Henric

Fra : Anders og Berit

Dato : 05-04-02 08:06

Hej Henric.

3 meterskurven er der hvor vanddybden er 3m ved lavvande. Lavvandslinien er
strandkanten ved lavvande.

Mvh
Anders

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 04-04-02 13:00

" Henric skrev"..

" Alex Linaa skrev"..

> Nej det stemmer ikke.
> Nedgarn må ikke sættes tættere på land end 100 meter fra lavtvandslinien,
og
> en cirkel på 500 meter omkring å-udløb.

Som beskrevet i kapitel 4 på.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A19980080329-REGL

Mvh

Flemming Jacobsen

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-04-02 14:21

"Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Som beskrevet i kapitel 4 på.
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A19980080329-REGL

Du har ganske ret.
Men det var hurtigere at skrive mine tre linier, i stedet for at skrive dit
link, vel vidende at vores svenske ven også skulle til at bruge tid på at
pløje sig gennem mange siders lovtekst, skrevet på et knudret dansk.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 05-04-02 14:36

"Alex Linaa skrev"..
> [...]
> link, vel vidende at vores svenske ven også skulle til at bruge tid på at
> pløje sig gennem mange siders lovtekst, skrevet på et knudret dansk.

det var ikke i en ond/led mening, der er jo også anden, interessant læsning,
som vor svenske ven kunne få brug for, så derfor linket. samt den senere
præcisering.

der bliver jo ikke ligefrem taget hensyn til os danske, når vi er i Sverige,
der forventes det også, at vi kender og overholder reglerne, også alle de
lokale. (;-D)

Mvh

Flemming Jacobsen

save the worms, use a´ fly.

Fra : Henric

Dato : 05-04-02 23:37

Jag tackar för all hjälp.
Snickrar på något som jag hoppas skall bli en tidningsartikel i ämnet och
eftersom ni i Danmark ligger före när det gäller lagar kring nätläggning
vill jag nämna detta.
Mvh Henric