ecs. k7s5a
Fra : Axel

Dato : 03-04-02 13:22

hej
er der nogen der har et godt råd
jeg har lige købt

et ecs k7s5a bundkort+en xp 1800+ cpu, men det vil kun køre
1150mhz,den ska kunde køre 1535mhz??
sætter jeg den til 133/133 i biosen stopper den inden den kommer til
skrivbordet , men hvis jeg sætter den til 100/133 køre den fint men
kun 1150mhz(100cpu/133 ram)
hvad er det gal
er det fordi jeg køre med sd ram pc 133??
det er hvad jeg tror
mvh
Axel
Horsens

Fra : Martin K

Dato : 03-04-02 13:25

> er det fordi jeg køre med sd ram pc 133??
> det er hvad jeg tror

Jeg kan ikke umiddelbart sige hvad der er glat, men det bundkort kan sagtens
køre 1533 MHz (eller hvad det nu er) på SD-Ram PC133. Har du evt. testet
rammene for fejl...?

--
Martin K

Fra : Claus MC

Dato : 03-04-02 13:32

"Axel" <axel.sundien@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der har et godt råd

Bios-opdatering........

/Claus

Fra : Axel

Dato : 03-04-02 13:39

>Bios-opdatering........
>
>/Claus

hej Claus
hvordan gør man,det har jeg aldrig prøvet
Axel

Fra : Martin K

Dato : 03-04-02 13:49

Axel wrote:

> hej Claus
> hvordan gør man,det har jeg aldrig prøvet

http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

Her burde du kunne finde noget materiale...

--
Martin K

Fra : Axel

Dato : 03-04-02 15:38

On Wed, 03 Apr 2002 12:22:16 GMT, axel.sundien@mail1.stofanet.dk
(Axel) wrote:

> [...]
>kun 1150mhz(100cpu/133 ram)
>hvad er det gal
>er det fordi jeg køre med sd ram pc 133??

hej
nu er jeg her igen
da jeg koblede på Win Xp er der ikke nogen problemer her kan jeg køre
med fuld speed
det kunde jeg ikke på Win me
mvh
Axel
Horsens

Fra : Andrew

Dato : 03-04-02 17:55

opdater din bios alligevel

Mvh Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-04-02 18:02

axel.sundien@mail1.stofanet.dk (Axel) skrev....

> da jeg koblede på Win Xp er der ikke nogen problemer her kan jeg
> køre med fuld speed
> det kunde jeg ikke på Win me

Det kunne tyde på et varmeproblem. XP har en indbygget
strømsparefunktion til CPU'en, som betyder at den ikke producerer
varme når der ikke er noget at bestille. Dermed kører CPU'en
gennemsnitligt køligere under XP end under ME. Men dit problem dukker
op igen når du belaster CPU'en 100% i længere tid, f.eks. i mange
spil. Du kunne også få problemer når vejret bliver varmere.

Så jeg ville få løst problemet. Det er sandsynligvis dårligt/forkert
monteret kølepasta, en for dårlig køler eller måske en varmelomme
omkring CPU'en. Evt. en kombination.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Axel

Dato : 03-04-02 18:07

On Wed, 03 Apr 2002 17:01:35 GMT, "Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så jeg ville få løst problemet. Det er sandsynligvis dårligt/forkert
>monteret kølepasta, en for dårlig køler eller måske en varmelomme

hej alle
tak for alle svar
mvh
Axel
Horsens
ps: min cpuer bliver 57-59 grader

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 03-04-02 23:23

"Axel" <axel.sundien@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa.
Jeg har samme bundkort, men kun en cpu med fsb 100MHz. Hvis du søger
eksempelvis på google efter forums om k7s5a vil du finde ud af, at der
findes rigtig mange med samme problem som dig. Følgende ting mener jeg at
have læst skulle kunne give problemer:
Dårlig PSU: min 20A på både 3,3 og 5V rails. Det er ikke nok bare at
have en 400W, min egen 400W giver kun 14A på 3,3V.
PCI grafikkort: giver mange problemer, også med onboard lyd (jeg har
selv dette problem, håber AGP kort løser det)
Dårlig ram: Især DDR ram er vist kritisk, brug helst kun mærkevareram af
de fabrikater, ecs har
godkendt.
Dårlig køling: Chipset kan blive for varmt.

Personlig har jeg ud over onboard lyd problemer med, at systemet fryser
tilsyneladende tilfældigt. Er der nogen der har et bud på en løsning vil jeg
være MEGET taknemmelig.

Med venlig hilsen
Anders Olesen

Fra : Bear

Dato : 04-04-02 11:55

Kender en der har præcis samme problem med en XP 1700+ og Win2000

Jeg tror at det er SDRAM'en som er skyld i det, eftersom det er nyeste BIOS
han kører med og CPU'en ikke bliver særlig varm.

Jeg benytter selv samme board med en 1600+ og den kører perfekt med Samsung
DDR RAM.

Er der nogen der kører stabilt med en XP'er og SDRAM på dette board?

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-04-02 11:55

> Er der nogen der kører stabilt med en XP'er og SDRAM på dette board?

Har på ingen måde haft problemer med K7S5A og SD eller for den sags skyld
bundkortet i det hele taget!

Jeg har nu købt DDR da de er hurtigere...

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Bear

Dato : 04-04-02 17:35

bruger du onboard lydkort?

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Claus MC

Dato : 04-04-02 14:58

"Bear" <bdr@NOSPAM.sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kører stabilt med en XP'er og SDRAM på dette board?

Jep - XP1600 + 256 mb Kingston SD-RAM.

/Claus

Fra : Jan Ransdam

Dato : 04-04-02 20:31

> Er der nogen der kører stabilt med en XP'er og SDRAM på dette board?
>
> --
Jeps, har et K7S5A med en 1600XP, der har kørt stabilt med både 2 x 128
MB ram og nu 1 x 512 MB.

Jeg har endda overclocket således at FSB´en er på 142.7 MHz - 100%
stabil. Det er ikke dårlige end de ABIT, ASUS eller AOPEN boards jeg
tidligere har anvendt.

Mvh
Jan

Fra : Kai Svitzer

Dato : 04-04-02 20:47

Hejsa
Jeg tror en bios opdatering kan klare problemet. Har selv lige købt et sæt
med en XP 1800+ , og der fik jeg at vide at jeg skulle opdatere til sidste
nye bios vis jeg skulle køre med SDram. Da der ellers godt kunne opstå nogle
problemer.
Mv. Kai Svitzer