Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lithium Ion batterier - for dyre?
Fra : Tommy Helgevold

Dato : 03-04-02 12:44

Hej Gruppe,

Jeg har endel digicams, og en af dem jeg bruger mest er den
lille Minolta Dimage X fordi den er så lille at den går lige ned i
skjortelommen...

Skulle ud og købe et ekstra batteri til den....men så opdagede
jeg prisen - 730,- for et 3,7 volts 700 mah Lithium ion batteri.

YIPES! Skal det virkelig være så dyrt? Jeg har forsøgt Google
og forskellige digitalkamera-steder på nettet men kan ikke finde
batteriet til salg.

Nogle af jer der kender et sted hvor de kan have det til
en "fornuftig" pris?

Mvh
Tommy Helgevold

Fra : Snoop

Dato : 03-04-02 16:29

Mon ikke thansen.dk har et eller to?

/Snoop\

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-04-02 08:58

> Mon ikke thansen.dk har et eller to?

So far virker det billige thansen batteri fint for mig (dog endnu kun ~30
opladninger)

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Claus Smith

Dato : 04-04-02 04:17

Det ermuligt at du kan få hjælp på www.elkuglen.dk

Claus

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 04-04-02 13:25

Kr. 730,- , føj for den lede
prøv lige www.varta.dk . batterierne kan bl.a. købes i OBS
eller måske www.batterier.dk

venligst
Henrik

Tommy Helgevold <tommyhe@*no-spam*e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caaea75$0$52660$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 06-04-02 01:40

Takker for alle batteritips fra jer!

Desværre så havde ingen af dem batteriet.
Batteriet som Minolta Dimage X bruger er et Lithium ION batteri
(et tyndt fladt batteri der ikke kan erstattes af andre batterityper).

Jeg vil tro det samme gjælder for andre digitalkamera der kommer
med medfødt oplader og batteri, ligesom endel walkman's, discman's
og Minidisc-optager/afspillere. Alle med special-batteri der SLET
ikke ligner de "standard" batterier vi kender.

Ergo - Skyhøje - urealistiske priser.

mvh
Tommy Helgevold