Erfaring med/købes: Sprayhood, bomtelt, co~
Fra : Klavs Frisdahl

Dato : 03-04-02 09:51

Hej,

Til min nye drabant 22 vil jeg gerne ha' en sprayhood og et bomtelt eller en
cockpit-telt.

Er der nogen, der har erfaring med det?
Hvad koster det?
Hvem laver det?

Er der nogen, der har en brugt?

KH Klavs

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-04-02 23:48

Hej

Cockpit teltet til min Balaton 21 kostede 11.000 Dkr.

Jeg har fået det lavet ved Sejl & Kalechemageren i Kolding Marina Syd.

De bedste hilsner
Jan

Klavs Frisdahl <frisdahl@rhs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8efpe$i2m$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Bo Jensen

Dato : 04-04-02 22:58

"Klavs Frisdahl" <frisdahl@rhs.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Til min nye drabant 22 vil jeg gerne ha' en sprayhood og et bomtelt eller
> [...]

Hej.

Tjaee,,, hvem laver det ikke, skulle man vist snarest spørge. Man kan stort
set regne med, at enhver sejlmager vil melde sig ind på et sådant projekt.
Af flere tilbud på en ny bompressenning, en ny sprayhood samt en heldækkende
cockpitkaleche incl. alu-bøjler, opmåling, tegning, fremstilling og endelig
montering, valgte jeg HR-sejl i Vejle, som var over 3000 billigere end
næstbilligste. I alt skulle jeg slippe 14000 for hele "herligheden"

Båden er en Albin Viggen, som har et MEGET stort cockpit i forhold til sin i
øvrigt ringe størrelse på 23 fod. Det er nu en helt og aldeles anden båd i
en regnvejrsplaget feriehavn med umulige unger, gæster osv. Bare jeg dog
havde fået lavet dette for mange år siden !!!

Mvh
Bo

Fra : Steffen Skov

Dato : 05-04-02 18:21

Til Drabant 22 passer både bomtelt og evt. sprayhood fra en folkebåd -
hvilket gør den billigere end en specialsyet.
Se Drabant klubbens hjemmeside eller kontakt klubben før du gør noget stort
specielsyet indkøb.
http://home6.inet.tele.dk/fboetius/drabant/drabant.htm
Hilsen
Steffen
Maxi 68, nr. 577, "BAADEN II"
Århus Fiskeri Havn
Bådelauget "KROGEN"

"Bo Jensen" <boj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en regnvejrsplaget feriehavn med umulige unger, gæster osv. Bare jeg dog
> havde fået lavet dette for mange år siden !!!

---