Display i Nokia 3310
Fra : Torben Andersen

Dato : 03-04-02 07:59

Hej,

Primo Januar købte jeg en Nokia3310 telefon. Displayet er nu defekt. Hvis
jeg piller batteriet og SIM kort ud og sætter det i igen, tænder for
mobilen, får jeg love til at indtaste PIN-kode. Koden bliver accepteret.
Trykker jeg derefter på Menu kan jeg 'hoppe' lidt rundt i menuerne men
pludselig går skærmen ud !!!! Jeg kan fortsat ringe op, selv blive ringet
op, modtage sms m.v. - men det jo unægteligt lidt uheldigt at jeg ikke kan
se hvad der står i displayet.

Kan jeg selv gøre noget for at rep. det ??

Hilsen Torben

Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-04-02 09:10

in article 3caaa839$0$68779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Torben Andersen
at torben.andersen@removemenovamedical.dk wrote on 03/04/02 8:59:

> [...]
> se hvad der står i displayet.
>
> Kan jeg selv gøre noget for at rep. det ??

Hej Torben
Jeg har haft et lignende problem med min 6150. Jeg fik følgende råd her i
gruppen, og det har hjulpet, men den kan stadig blive svag. (du skal have et
miniskruetrækkersæt)

On Sun, 03 Mar 2002 10:23:00 +0100, Henrik Enslev
<henslev@mobilixnet.dk> wrote:

>Jeg har en nokia 6150 hvor displayet er mærkeligt.
>Den er meget svag i lyset, med mindre jeg trykker lige over displayet, så
>vises normalt. Derudover begynder den af og til at skrive på "kinesisk",
>visningen er helt volapyk.
>Hvad kan jeg gøre?
>Hvilken reparatør kan anbefales (København), hvad kan det koste?

På en 61xx består forbinndelse fra printet og op til displayet af en
lille gummi-dims (LCD-rubber) omviklet med kobbertråde. Hvis denne er
slidt, kan det godt betyde at forbindelse ryger periodisk. Så en
hurtig løsning vil ofte være at udskifte denne.
På nogle modeller er den dog limet fast på lcd'en, så der er man nødt
til at skifte hele displayet.
Du kan evt. starte med at skille telefonen ad, pille displayet af
printet (sidder fast i en metalramme, der klemmer fast om printet), og
rense kontaktfladerne - evt. forsigtigt "hive" lidt i gummi-dimsen -
nogle gange er det nok...

Skal du ha' den repareret autoriseret kan du prøve EMTS i Fiolstræde,
eller på Lyngby Hovedgade (www.emtscenter.com) (-tror det bliver lidt
dyrt her). Eller gå ind til din lokale mobilpusher - han kan sikkert
klare det med lidt fingerfærdighed - løse LCD-rubbers (excl.
montering) bør du kunne få for max 100,- (måske det halve hvis du
presser ham lidt)

Svaret kan du se her i gruppe den 3.3.02

Venlig hilsen

Henrik

Fra : JMo.

Dato : 03-04-02 10:06

Forbindelsen mellem display og print på 33xx er dog ikke med
"gummi-dims" som på 61xx, men med almindelige fjederkontakter.

Du kan prøve at løsne display-modulet (hele den hvide plade med taster
etc - fjern coveret og løsn de 6 skruer.) Du kan nu se nogle
fjederkontakter der går ned til printet. Tjek om disse er rene og
pæne, og at de når ned til printet.

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 03-04-02 13:03

Hej
"Torben Andersen" <torben.andersen@removemenovamedical.dk> skrev i en
meddelelse news:3caaa839$0$68779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> se hvad der står i displayet.
>
> Kan jeg selv gøre noget for at rep. det ??

Lad hellere være med at pille selv når der nu er garanti på.

Morten