Update på Rainbow Bridge...
Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-04-02 00:55

Hej alle sammen

Jeg har lige fundet endnu et stykke om Rainbow Bridge...
Hvad med dem, der ikke havde en elsket ejer - alle de herreløse...?
Jo, prøv at læs her (snøft!)
http://pink73.tripod.com/BRIDGE.html
--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-04-02 04:57

*snøft*
endnu en smuk tekst *S*
Lige nu har jeg mest lyst til at tage alle de dyr til mig, som sidder derude
alene.
Tænk hvis man ku......

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 03-04-02 07:22

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har lige fundet endnu et stykke om Rainbow Bridge...
> Hvad med dem, der ikke havde en elsket ejer - alle de herreløse...?

*sniffffff*

Den var tankevækkende. Sød. *suk* Jeg har det lidt som Joan lige nu, jeg
har lyst til at gå ud og finde et dyr det er synd for. Bare man dog
kunne ta' sig af dem allesammen...

Så er det at man pludselig ser på ens egne forkælede pelsbunker med helt
andre øjne, ikke?

Hilsen
Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-04-02 14:03

d. 03/04/02 8:22 skrev Lisbeth Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i artiklen
3ca55e2c09ce721247f188ae3cf4b3e7.15796@mygate.mailgate.org:

> [...]
> kunne ta' sig af dem allesammen...
>
> Så er det at man pludselig ser på ens egne forkælede pelsbunker med helt

Jeg får lyst til at melde mig hos Kattens Værns internat og spørge om de har
brug for et par frivillige hænder
Det har jeg i øvrigt tænkt at gøre under alle omstændigheder, når min
arbejdsevne på et eller andet tidspunkt slipper op. Så var det en af de ting
jeg kunne tænke mig at bruge min tid på Jeg aner ikke, hvordan de ville
modtage tilbuddet, men det er da et forsøg værd.. ;)

Fra : Niels Peter

Dato : 03-04-02 08:33

Uha - den trak vand!!!

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-04-02 09:04

Snøft, det var bare så smukt!

Men også dette digt "Little cat lost", er det ikke til at få tårer i øjnene
af?

http://pink73.tripod.com/STRAYSindex-59.html

Hvor ville det være skønt, hvis der en dag ikke fandtes hjemløse dyr, der
frister en kummerlig tilværelse!

mvh Eva

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-04-02 12:13

Åh Gud sikke en deprimerende side *snyft*

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 03-04-02 14:46

Både den første historie om regnbuebroen og denne her er søde, og giver
fortrøstning
om, at ens dyr ikke lider mere, når de dør.
Der er bare een ting, der ikke huer mig, og det er, at det er nødvendigt med
mennesker for at få dyr over regnbuebroen - i virkeligheden burde de vel
være nok i sig selv?
Undskyld hvis jeg skaber ravage - men eftersom menneskers gøren og laden har
så stor betydning for, hvordan det går de dyr, de omgiver sig med her på
jorden, synes jeg egentlig, det ville være fair, om mennerskers handlinger
ingen betydning havde, når vi nu nåede over på den anden side...
Og undskyld hvis jeg virker hellig - det er jeg ikke. Jeg havde ikke tænkt
over det, før Ann
nu spurgte til de herreløse dyr.

Hilsen Birgitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-04-02 16:51

"Birgitte Krogh" <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Der er bare een ting, der ikke huer mig, og det er, at det er
nødvendigt med
> mennesker for at få dyr over regnbuebroen -

Jeg er helt sikker på at de herreløse og forsømte dyr kommer over
regnbuebroen også uden ledsagelse af mennesker ... de er blevet
svigtet hele deres liv, de vil bestemt ikke blive svigtet når de er
døde ..

synes jeg egentlig, det ville være fair, om mennerskers handlinger
> ingen betydning havde, når vi nu nåede over på den anden side...

det har den heller ikke ...

Smil fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-04-02 22:48

Hej Birgitte

I islamsk tradition er katte de eneste væsner, der er sikker på en plads i
paradiset.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 04-04-02 15:44

Hej Nina!

Nina El Falaki skrev i meddelelsen ...
>Hej Birgitte
>
>I islamsk tradition er katte de eneste væsner, der er sikker på en plads i
>paradiset.

Hvorfor? (bare nysgerrig

Hilsen Birgitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-04-02 16:25

Hej Birgitte

Historien er, at en dag Mohammed skulle til bøn, lå hans kat på hans kappe
og sov, han syntes det var synd at vække katten, så han klippede et hul i
kappen. Da Mohammed kom tilbage efter bønnen, vågnede katten og bøjede sig i
taknemlighed for Mohammed, som blev så rørt over kattens taknemlighed, at
han lovede katten og alle dens efterkommere en plads i paradiset.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-02 15:25

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> writes:

> [...]
>
> Jeg har lige fundet endnu et stykke om Rainbow Bridge...
> Hvad med dem, der ikke havde en elsket ejer - alle de herreløse...?

Puha, denne tråd trak vand...
Uden at skulle være hellig har jeg tit tænkt på alle dem som frister
en kummerlig tilværelse udenfor og da specielt når "alle" andre er
glade for fx sneen, som jo bestemt ikke gør det lettere at være
udekat..

Og egentlig er jeg også ret sikker på at det forholder sig som
Birgitte K. skriver og skulle det nu ikke være tilfældet er jeg helt
sikker på at os som har levet med mitter også må adoptere nogle af dem
som vi af en eller anden grund ikke har kunnet sørge for i denne
dimension.
Men dermed ikke sagt at vi på nogen måde kan fralægge os ansvaret for
at bedre de vilkår som er misserne til del her..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-04-02 00:15

d. 04/04/02 16:24 skrev Henrik Pedersen på misbams-meow@edb.dk i artiklen
m3wuvnsfrr.fsf@henrik.misbams.adsl.dk:

Hej Henrik

> [...]
> Men dermed ikke sagt at vi på nogen måde kan fralægge os ansvaret for
> at bedre de vilkår som er misserne til del her..

Sikke en dejlig tanke - hvor jeg håber du har ret! Nej - vi _vedtager_ at du
har ret!