MS Windows
briani 27239
WinXP + Messenger...
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 03-04-02 00:07

Jeg har et problem: MS Messenger "spærrer" for min Outlook Express. Når jeg
åbner OE, kommer der en fejlmeddelelse. Hvis jeg så logger Messenger af i
proceslinien mens OE er åben, kan jeg bruge OE normalt bagefter.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om Messenger kan afinstalleres (jeg har
ikke noget at bruge det til). Eller i det det mindste sørge for, at det ikke
startes ved Windows-indlæsning?!

Styresystem: Win XP Home DK.

Fra : Madsen

Dato : 03-04-02 00:15

"Rasmus Ipsen" <rip gekko@mail.tele.dk> skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig at vide om Messenger kan afinstalleres (jeg har
> ikke noget at bruge det til).

Få dage tilbage i gruppen vil du finde dette indlæg:

Madsen

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 03-04-02 02:26

Tjah - har luret lidt på det:

Start --> Kør --> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

.... og kan ikke hitte ud af det?

Fra : Madsen

Dato : 03-04-02 03:24

Rasmus Ipsen skrev:

> Tjah - har luret lidt på det:
>
> Start --> Kør --> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
> %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> ... og kan ikke hitte ud af det?

Nu har jeg godt nok ikke benyttet ovenstående metode da jeg
afinstallerede Messenger i sin tid, men ovenstående metode ser betydelig
nemmere ud end den metode jeg brugte, og ifølge tidligere indlæg i
gruppen, så burde ovenstående virke.

Du burde kunne gå ned i Start > Kør og skrive:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

-og når du så efterfølgende klikker på OK så burde Messenger forsvinde
så vidt jeg ved. Muligvis skal du efterfølgende ind i Kontrolpanel >
Tilføj/fjern og fjerne Messenger, men jeg har forstået det sådan at
ovenstående linie fjerner Messenger og så er den potte ude. Ret mig hvis
jeg tager fejl.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-04-02 06:03

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

[snip]
> [...]
>Tilføj/fjern og fjerne Messenger, men jeg har forstået det sådan at
>ovenstående linie fjerner Messenger og så er den potte ude. Ret mig hvis

Nej, du har helt ret.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Dennis

Dato : 03-04-02 13:14

Der er også en anden måde som jeg fik glæde af.

"aktivere" messenger. Du bliver bedt om en mail adresse ect. Når du så har
været igennem hele møllen kan man bagefter gå ind under konfiguration under
messenger og slå det hele fra så den ikke starter op sammen med windows og
ikke logger sig på ect

Dennis

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-04-02 15:03

In dk.edb.system.ms-windows, Dennis wrote:

> [...]
>messenger og slå det hele fra så den ikke starter op sammen med windows og

Ja, eller lade være med at registrere sig (eller aktivere, om du vil).
Du kan bare klikke annuller, og så gøre det du siger

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-04-02 16:32

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev:
> Jeg kunne godt tænke mig at vide om Messenger kan
> afinstalleres (jeg har ikke noget at bruge det til).

Er besvaret.

> Eller i det det mindste sørge for, at det ikke startes ved
> Windows-indlæsning?

Messenger -> Funktioner -> Indstillinger -> Fanebladet
indstillinger -> Fjern flueben i "Kør dette program når
Windows startes" og evt. også:

Outlook Express -> Funktioner -> Indstillinger ->
Generelt -> Fjerne flueben i "Log automatisk på Windows
Messenger".

Mvh.
Mikael

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 03-04-02 20:45

Jeg har været i Tilføj/fjern og afinstallere Messenger...

Mvh
Rasmus