Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
120 Roll Film
Fra : Lars

Dato : 02-04-02 23:13

Hej NG

Hvilken 120 Film kan i anbefale - hvor kan man købe i Århus og til hvilken
pris?
Og hvem kan fremkalde i god kvalitet - god pris?

Mvh - og på forhånd tak

Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-04-02 23:33

Lars wrote:

> Hej NG
>
> Hvilken 120 Film kan i anbefale - hvor kan man købe i Århus og til
> hvilken pris?
> Og hvem kan fremkalde i god kvalitet - god pris?

Hvis det handler om S/H-film, så er en ILFORD FP4 et godt bud, og hvis
du er en lille smule omhyggelig, så kan du selv lave en væssentlig bedre
fremkaldelse, end dem du kan købe - jeg aner ikke hvad en sådan film
koster nu om stunder....:)

http://www.ilford.com/html/us_english/bw.html

Fra : Enrico

Dato : 03-04-02 06:42

En sh koster ca. 20 kr. + moms og Kodak laver også nogle gode film.
TMX 100 f.eks.

Enrico.

PS Det er rigtigt at du selv kan lave en bedre (ihvertfald blødere)
fremkaldesle.

Fra : Langgaard

Dato : 03-04-02 14:05

Hej

Alle film er stort set lige gode, hvis der var en der var væsentlig bedre
end de andre, så var det nok den alle brugte, men alle fotografer har deres
egen favorit.

Bare vælg en, og lær den at kende, men husk at være omhyggelig med
fremkaldelsen (nøjagtig tid og temperatur).

En Agfapan 100, fremkaldt i rodinal S, giver efter min mening flest
vellykkede negativer på en film, også hvis du har klodset lidt i det !

Hej og god fornøjelse !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-