Hvorledes fjernes gammelt navn!
Fra : Jeppe Havelund

Dato : 02-04-02 21:36

Tidligere har der i denne gruppe været en spændende snak om de rituelle
sager omkring omdøbning af båd.

Jeg har yderligere et mere praktisk problem : Hvorledes får jeg det gamle
navn fjernet? Det er af typen som er klistret på som var det klistermærker -
og det vil ganske enkelt ikke slippe fribordet.

Har nogen et godt råd eller to?

Jeppe Havelund

Fra : Mogens Skov

Dato : 02-04-02 22:00

Meget enkelt. Du bruger med forsigtighed en varmepistol eller i mangel af en
sådan, fruens hårtører, så slipper filmen let og elegant.
Mvh. Mogens

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-04-02 22:02

Isang tao pinangalanan Jeppe Havelund nagsulat :

klip <At fjerne navn>
>Har nogen et godt råd eller to?

Konens hårtørrer burde kunne klare den sag.
Kan den ikke det, kan du bruge et barberblad ført med en sikker hånd.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-04-02 09:49

Jeg har lige fjernet det fra min nye båd. Konens hårdtørrer og en dyr ny
spartel er vejen frem. Spartlen skal ikke være en fra Bilka 10kr's marked
eller en fusket bygningsmaler, men god kvalitetet. At spartlen er helt lige
og skarp er alfa og omega da der er grænser for hvor mange ridser man kan
polere væk bagefter.

Afsæt god tid. Jeg brugte 10-15 min. pr bogstav. Hvorfor laver man klubnavne
så lange som "S/K Lynetten" ?, sidder man og tænker....

Jeg tror man skal være meget forsigtig, hvis man bruger varmepistol. jeg er
ikke sikker på gelcoat'en kan tåle så meget varme. Den er jo brandbar.

Bjarke

Fra : @ndersson

Dato : 03-04-02 15:12

evt limrester kan fjernes med sprit..!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-04-02 18:31

Hempel Custom Marine Polish har også en glimrende evne til at opløse alt
muligt. Inkl. limrester ...

- og det skal man jo alligevel bruge bagefter for at polere farveforskellen
væk.

Bjarke

Fra : Steffen Skov

Dato : 03-04-02 18:58

Hæ der er mange gode indlæg med varme, men det er slet ikke nødvendigt. Læs
her:
Sjask det hele ind i madolie og dæk det til med WitaWrap. Efter et par timer
kan du tage bogstaverne af med neglen (eller hvis du er øm over dem så en
træpind). Gentag processen, hvis alt ikke er væk.
Du undgår delaminat og ridser. Og det er da billigt.
Husk lige champagnen ved dåben.
Hilsen
Steffen, Maxi 68, Århus
http://sskov.homepage.dk