Hjælp: Min hund har spist kyllingelår
Fra : quincy_md@hotmail.co~

Dato : 02-04-02 21:06

Hej!

Jeg har brug for et godt råd (måske mest nogle beroligende ord). Jeg
har hørt, at hunde ikke kan tåle kyllingeben. Derfor har jeg altid
været meget omhyggelig med at skære kødet fra, så min Golden Retriever
kun får kødet. Men i går mandag gik det åbenbart galt. Jeg skar som
altid kødet fra, og TROEDE, at jeg havde smidt resten ud.

På aftenturen gik hun meget langsomt... som om hun havde ondt i maven.
Hun spiste forbløffende meget græs... som om, hun ville fremprovokere
et opkast. Det fortsatte hele aftenen, hvor hun forsøgte at spise af
mine planter... hun hostede også en del. Et kig i affaldsposen
afslørede ikke nogle benrester, så jeg har tilsyneladende glemt at
fjerne resterne, hvorefter hun har været oppe på bordet og hugge dem.

Det fortsatte lidt i morges, men nu, ca. 26-28 timer senere, er der
ikke noget at mærke på hende. Hun har leget, gøet af forbipasserende
fuldstændigt som normalt. Men som den overbeskyttende far, jeg vist
er, kan jeg ikke lade være med at være bekymret.

Har jeg noget at være bekymret over? At hun hostede fornemmer jeg er
fordi, hendes hals har været irriteret.

Jeg er selvfølgelig meget opmærksom på hende nu, og umiddelbart virker
det ikke som om, der er noget galt mere. Men jeg ville alligevel gerne
høre jeres mening om, hvad der kunne være årsag til det, hvad der gør
kyllingeben så farlige, og om faren mon er overstået.

K.h.

Ally og Dina

Fra : Ann K

Dato : 02-04-02 21:38

Hejsa.
Var kyllingebenene rå? Hvis de var, ville jeg ikke være særligt
bekymret... Ingen vildtlevende hunde/ulve/kattedyr tilbereder deres
mad - og har altså heller ikke problemer med at fordøje disse ben
Var de tilberedt er der selvfølgelig mulighed for bensplinter... Og så
ville jeg, ligesom du, holde godt øje med vovses velbefindende! Hvis du
bemærker nogen gener, så lad være med at vente med dyrlægen... det kan
blive dyre ventepenge

Med håb om at der ikke er noget galt...
Mvh Ann

Fra : Ally

Dato : 03-04-02 16:06

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a8d4rk$otr$1@sunsite.dk...
> [...]
> ville jeg, ligesom du, holde godt øje med vovses velbefindende! Hvis du
> bemærker nogen gener, så lad være med at vente med dyrlægen... det kan

Hej Ann!

Tusind tak for dit svar. Der er nu gået endnu en dag, og intet ser ud til at
være galt, gudskelov! Hun har spænet rundt på marken i dag. Og i aftes
kiggede jeg affaldsposen grundigere igennem, og fandt da også de ben, som
jeg i første omgang frygtede, hun havde snuppet, så jeg havde heldigvis
husket at smide dem ud. Der kan så have været et lille ben imellem det kød,
jeg lagde til hende, men gudskelov ser der ikke ud til at være noget galt.
Men nøøøøøj, hvor jeg passer på, næste gang hun får kyllingerester!

De venligste hilsener

Ally og Dina