Fremtidens mobilnet?
Fra : Morten

Dato : 02-04-02 19:31

Hvad hedder den næste generations mobilnet??

Jeg har hørt om G3 og G2, men er på vildspor.

Eller er det noget helt tredje?

Mvh.

Morten

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-04-02 19:30

> Hvad hedder den næste generations mobilnet??

Er det ikke noget UMTS noget??

--
Michael
http://www.goofi.tk - så behøver du kun at starte ét sted.....

Fra : [88xx]me

Dato : 02-04-02 19:39

G3

Fra : Nick Christensen

Dato : 02-04-02 21:52

> G3

Også kendt som UMTS svjv.

Fra : Neser

Dato : 02-04-02 22:14

> Også kendt som UMTS svjv.

Har ikke hørt om G3, men UMTS licencerne er da solgt her i DK!

De er da også ved at opbygge et UMTS net i England..

--
- Neser
Neser@neser.dk

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 03-04-02 04:23

"Morten" <mortenholberg@ofir.dk> wrote in message
> Hvad hedder den næste generations mobilnet??
>
> Jeg har hørt om G3 og G2, men er på vildspor.

Som Nokia definerer det dækker 3G over flere nye teknologier.
"3G er en forkortelse for tredje generation af mobile
kommunikationsværktøjer og netværk"

UMTS er en af dem, nemlig den der skal erstatte GSM i Danmark.

Se beskrivelsen af 3G her.
http://www.nokia.dk/3g/

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 16-04-02 13:05

"Morten" <mortenholberg@ofir.dk> wrote in message
> Hvad hedder den næste generations mobilnet??
>
> Jeg har hørt om G3 og G2, men er på vildspor.

> [...]

1G 1. generations mobilnet: Analoge net, f.eks. NMT og AMPS
2G 2. generations mobilnet: Digitale net, eksempelvis GSM
2½G GPRS tillæg fsva. datatrans til GSM
3G: 3. generations mobilnet også kaldet UMTS

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 27-04-02 15:45

On Tue, 16 Apr 2002 14:04:44 +0200, "Keld Rosenberg"
<keld.rosenberg@bigfood.com> wrote:

> [...]
>2G 2. generations mobilnet: Digitale net, eksempelvis GSM
>2½G GPRS tillæg fsva. datatrans til GSM
>3G: 3. generations mobilnet også kaldet UMTS

Rigtigt, men du mangler EGDE og E-GPRS. Springbrættet til UMTS

/Thomas