T65 batteri / knapper
Fra : Martin Nielsen

Dato : 02-04-02 15:50

Hej

Jeg vil gerne høre om Ericsson T65 batteri tid. den er opgivet til 300-timer
kan den overholde det eller noget der omkring?
Er det rigtigt at man ikke kan skifte batteriet på den?

hvad med dens knapper. Jeg har hørt at de er meget dårlige. er det
kvaliteten af dem eller er det fordi, at de sidder dårlig og er hårde at
trykke på?

Hvad er kvaliteten ellers på den? bort set fra at den summer er den så ok?

Venlig hilsen
Martin

PS kan den bruge et telmore simkort, hvis den er købt med et TDK abbon..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 16:50

"Martin Nielsen" <***m.nielsen@city.dk> wrote in message

> Jeg vil gerne høre om Ericsson T65 batteri tid. den er opgivet til
300-timer
> kan den overholde det eller noget der omkring?

ved det ikke endnu. Den sparer på display´et, ved kun at bruge nedereste
linie, når telefon ikke bruges. Kan desværre ikke sige så meget endnu, da
jeg har købt en sådan idag.

> Er det rigtigt at man ikke kan skifte batteriet på den?

Ja, den sidder indbygget i telefonen. Kan sikkert godt skiftet, men så skal
telefonen åbnes.

> hvad med dens knapper. Jeg har hørt at de er meget dårlige. er det
> kvaliteten af dem eller er det fordi, at de sidder dårlig og er hårde at
> trykke på?

Ja, det er ikke verdens bedste knapper. De sidder lidt tæt, men er lidt
mærkelige at trykke på.

> Hvad er kvaliteten ellers på den? bort set fra at den summer er den så ok?

Den summer ikke, det var en fejl i starten. Den summer godtnok en smugle når
displayet er tændt. Men ellers ser den ud til at kunne alverdens til ting

Fra : Nick

Dato : 02-04-02 17:54

"Martin Nielsen" <***m.nielsen@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne høre om Ericsson T65 batteri tid. den er opgivet til
300-timer
> kan den overholde det eller noget der omkring?
> Er det rigtigt at man ikke kan skifte batteriet på den?

Min holder ca. 320 timer, så det er flot nok Og jeg br endda rimelig
langt fra en mast.

> hvad med dens knapper. Jeg har hørt at de er meget dårlige. er det
> kvaliteten af dem eller er det fordi, at de sidder dårlig og er hårde at
> trykke på?

De er små og svære at taste på, men man køber heller ikke en T65 hvis man er
SMS-liderlig, man køber den for at smide tlf-numre i den og betjene den med
stemmen. Derfor er tasterne også hurtigt en sekundær ting.

> Hvad er kvaliteten ellers på den? bort set fra at den summer er den så ok?

Den virker for mig OK. Jeg mangler stadig at bytte igen-igen, og få en model
der ikke har summefejlen. Fejlen er anerkendt af Ericsson, på det svenske
marked trak de samtlige mange tusinde tilbage fra markedet for et par
måneder siden, og burde også gøre det samme i Danmark. I hvert fald er det
meget lav forretningsmoral af Elgiganten, at de ikke tjekker dem alle og
sender de defekte retur. Jeg talte med en Elgiganten-medarbejder i dag, som
uofficielt anerkendte at de havde MASSER af henvendelser om fejlen, men at
"sålænge den går, så går den"... Skidt for kunderne!

Du kan sagtens skifte batteriet, du skal bare bruge en torx 6 skruetrækker.

Og så køb lige en tube polish næste gang du køber småting hos f.eks.
www.thansen.dk, den frå nemt ridser over displayet...

> PS kan den bruge et telmore simkort, hvis den er købt med et TDK abbon..

Fed ting (sorry Lasse Hedegaard...): Dem der sælges i Elgiganten med
TDM-tilskud, er ikke operatørlåst. Men m.h.t. Telmore, ville det slet ikke
være et problem hvis de var, da Telmore benytter sig af TDCs net.

/Nick

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 18:26

"Nick" <nick@keller.nu> wrote in message

> Min holder ca. 320 timer, så det er flot nok Og jeg br endda rimelig
> langt fra en mast.

Ok, kan du få din til at vise resterende batterilevetid, imens den er ved at
oplade?

Min mors T29s som hun lige har fået idag, kan vise resterende imens den
oplades... ligenu er den fx kommet op på 108 timer stdby.

> [...]
med
> stemmen. Derfor er tasterne også hurtigt en sekundær ting.

Jeg synes manøvre knapperne er lækre, men nummertasterne kunne godt være
bedre. Fx som T29´erens.

> [...]
> uofficielt anerkendte at de havde MASSER af henvendelser om fejlen, men at
> "sålænge den går, så går den"... Skidt for kunderne!

Nu er det vel ikke El-giganten der er ansvarlig for det?

Min jeg har købt på Nørrebro Idag, summer ikke. Kan dog høre "udstyret"
arbejde, med en svag sum.

Men på den T29s´er min mor har modtaget fra Wanna-save, summer utroeligt
meget. Jeg ved ikke helt hvad i mener med sum, om det ligefrem er en brummen
ligesom vibrator´en?

> Du kan sagtens skifte batteriet, du skal bare bruge en torx 6
skruetrækker.

Har du prøvet? Hvor mange mAh er batteriet på? Der står Li-on udenpå, men
heller ikke mere.

> Og så køb lige en tube polish næste gang du køber småting hos f.eks.
> www.thansen.dk, den frå nemt ridser over displayet...

Hehe

> Fed ting (sorry Lasse Hedegaard...): Dem der sælges i Elgiganten med
> TDM-tilskud, er ikke operatørlåst. Men m.h.t. Telmore, ville det slet ikke
> være et problem hvis de var, da Telmore benytter sig af TDCs net.

Hmmmm, ja åbenbart. Telefonen virkede fint med Telmore kort. Så der var jeg
glad.. Men da du lige sagde dette, prøvede jeg da lige med et Telia kort.
Ingen problemos...

Fra : Nick

Dato : 02-04-02 19:13

> [...]
>
> Min mors T29s som hun lige har fået idag, kan vise resterende imens den
> oplades... ligenu er den fx kommet op på 108 timer stdby.

Nej, det vil den ikke

> er
> med
>
> Jeg synes manøvre knapperne er lækre, men nummertasterne kunne godt være
> bedre. Fx som T29´erens.

Ja, og genvejstasten (den grønne) er helt vildt overflødig!

> model
> som
>

> Nu er det vel ikke El-giganten der er ansvarlig for det?

Nej, ikke for brummen, men for at den ikke laver en DOA på hele partiet, når
de VED fejlen er der.

> [...]
>
> Men på den T29s´er min mor har modtaget fra Wanna-save, summer utroeligt
> meget. Jeg ved ikke helt hvad i mener med sum, om det ligefrem er en

Det lyder ligesom en stelbrummen. Ring til din mor og hold tlf-ledningen
(altså en stationær...) hen til PC-skærmen, så har du lyden...

> skruetrækker.
>
> Har du prøvet? Hvor mange mAh er batteriet på? Der står Li-on udenpå, men
> heller ikke mere.

Nej, jeg læste det på en udenlandsk newsgroup...

> Hehe

Til gengæld har Ericsson lavet en klar fejl: Jeg har et dejligt vandret
åbent hårdt etui til bæltet til min gamle T28s, men dem laver fjolser sgu
ikke til T65! Hvorfor dog ikke? Sig endelig til, hvis nogen af jer ser et
sådant etui. Bare det ikke er ligesom T. Hansens med en læderstrop og sådan,
det er livet for kort til...

> Hmmmm, ja åbenbart. Telefonen virkede fint med Telmore kort. Så der var
jeg
> glad.. Men da du lige sagde dette, prøvede jeg da lige med et Telia kort.
> Ingen problemos...

Nemlig, jeg fik min prøvet samme dag jeg købte den først, med Club Blah
Blah, Telmore, Telia, TDM og Orange...

/Nick

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 20:33

> Ja, og genvejstasten (den grønne) er helt vildt overflødig!

tjoe, hvorfor?

Men angående genvej´s tast... Er der en hurtig måde at slå alle toner fra,
og kun bruge vibratoren? Hvad med tastaturlås? Hvad med hurtig afbrydelse af
WAP? Kan man ændre opløsningen på wapsider? Opløsningen er en anelse ringere
end på en N6210. Men som sms læser osv, er der jo stor opløsning. Men på
wap, er alt stort.

Har du forresten problemet med kopiering fra simkort til telefon?

> Det lyder ligesom en stelbrummen. Ring til din mor og hold tlf-ledningen
> (altså en stationær...) hen til PC-skærmen, så har du lyden...

Hmmm, den må du forklarere lidt mere firkantet, før jeg prøver det, jeg ikke
forstår helt

> [...]
> ikke til T65! Hvorfor dog ikke? Sig endelig til, hvis nogen af jer ser et
> sådant etui. Bare det ikke er ligesom T. Hansens med en læderstrop og

Sådan en her:

http://www.sonyericsson.com/uk/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=9915&LM=PSM_V ?

> Nemlig, jeg fik min prøvet samme dag jeg købte den først, med Club Blah
> Blah, Telmore, Telia, TDM og Orange...

Okey

Fra : Nick

Dato : 03-04-02 17:25

> "Nick" <nick@keller.nu> wrote in message
> tjoe, hvorfor?

Mest fordi den sidder i vejen

> Har du forresten problemet med kopiering fra simkort til telefon?

Jeg har ikke prøvet det endnu. Tør næsten ikke. Jeg læste ellers et sted, at
nyeste SW er R3B...

> Hmmm, den må du forklarere lidt mere firkantet, før jeg prøver det, jeg
ikke
> forstår helt

Hvis du har en tlf.ledning i nærheden af en tændt CRT-skærm, vil du få en
tydelig brummen i højttaleren.

> sådan,
> Sådan en her:
>
> http://www.sonyericsson.com/uk/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=9915&LM=PSM_V
?

Nej, det er for poppet. Og så sidder det ikke vandret i bæltet. Det er jo
smart at det sidder vandret, så det ikke mærkes når man f.eks. sidder i
bilen.

/Nick

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-04-02 17:46

> Mest fordi den sidder i vejen

Hmm, har jeg ikke været generet af endnu.

> Jeg har ikke prøvet det endnu. Tør næsten ikke. Jeg læste ellers et sted,
at
> nyeste SW er R3B...

nyeste R3B hvad? Der står R3B007 på mobilsiden, som den nyeste

Hvilken version har du?

Tast: [*** Yes] for at få info

jeg har R3A010

Der sker ikke noget, ud over at du nok bliver nød til at slukke, eller tage
SIM kortet ud ;-/ Den sletter ikke fra kortet.

> Hvis du har en tlf.ledning i nærheden af en tændt CRT-skærm, vil du få en
> tydelig brummen i højttaleren.

Nu har jeg prøvet at ringe til min egen T65´er fra en stationær, og holdt
telefonrørets ledning hen foran skærmen. Der sker da ikke en dyt. Havde jeg
heller ikke regnet med. Jeg forstår ikke helt,, skulle man kunne høre støjen
i en alm. telefon, hvis der var støj på min mors?

> [...]
>
> Nej, det er for poppet. Og så sidder det ikke vandret i bæltet. Det er jo
> smart at det sidder vandret, så det ikke mærkes når man f.eks. sidder i

Ok, men jeg vil da sige Telefonen er Poppet

Jeg ved ikke om det er noget SW fejl, eller hv det er.. Men jeg synes hele
tiden at specieltegn, som punktum, @ osv. ændre knapper, i henhold til
hvilken menu man er I. Jeg synes det er vildt irreterende. Jeg synes det er
lidt rodet, men ellers er det bare mig.

Hvad med email, har du prøvet det? Kan man ikke få den til at tjekke flere
email kontis samtidigt?

Jeg er også stødt på et par andre problemer, kan bare ikke lige huske dem...

begin 666 pilho.gif
M1TE&.#EA#0`)`( ``````/___RP`````#0`)`$ "$(R/J0KM#]:)<E9#+]8A
$+U\`.P``
`
end

begin 666 pilve.gif
M1TE&.#EA#0`)`( ``````/___RP`````#0`)`$ "$(R/J0KM#U!<DJ9)L=4V
$\%,`.P``
`
end

Fra : Nick

Dato : 03-04-02 17:59

> "Nick" <nick@keller.nu> wrote in message

> Tast: [*** Yes] for at få info

Øhhh, hvad skal jeg taste?

> [...]
støjen
> i en alm. telefon, hvis der var støj på min mors?

Okay, det var nu bare for at du kunne høre hvordan brummen lød. Men så tag
da at riv dine ene ledning fra båndoptageren ind i forstærkeren halvt i
stykker, så kan du også høre sådan en brummen

> Hvad med email, har du prøvet det? Kan man ikke få den til at tjekke flere
> email kontis samtidigt?

Jeg har overhovedet ikke kunne få det til at virke endnu, den bliver ved med
at ville ringe op til et eller andet TDM nummer...

/Nick

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-04-02 18:15

> Øhhh, hvad skal jeg taste?

Se: http://mobilsiden.dk/tips/SWericsson.php

Se også evt
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=3210&forum=17&5

R4A udkommet

> Okay, det var nu bare for at du kunne høre hvordan brummen lød. Men så tag
> da at riv dine ene ledning fra båndoptageren ind i forstærkeren halvt i
> stykker, så kan du også høre sådan en brummen

Telefonen bliver da ikke påvirket af en smugle magnetisk stråling fra
skærmen. Desuden er den godt skærmet.

har ingen båndspiller

> Jeg har overhovedet ikke kunne få det til at virke endnu, den bliver ved
med
> at ville ringe op til et eller andet TDM nummer...

Du skal jo sætte det,, prøv at se mit inlæg:

a8d3vr$lq7$1@sunsite.dk

Fra : Nick

Dato : 03-04-02 18:58

> Se også evt
> http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=3210&forum=17&5
> R4A udkommet

Fedt nok, The Game er alligevel ikke noget værd...

I "gamle dage" var det sådan, at man kunne få et aut. værksted til at
opgrade SW gratis i garantiperioden (nu 2 år!), ved du om det stadig er
sådan?

Nej, det var nu din POTS...

/Nick

Fra : Hilmar

Dato : 03-04-02 10:38

On Tue, 2 Apr 2002 20:12:35 +0200, "Nick" <nick@keller.nu> wrote:

>"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

>at

>Nej, det vil den ikke

Hvis du trykker på knappen på siden viser den da den restende
standbytid?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-04-02 13:46

"Hilmar" <me@some.net> wrote in message

> Hvis du trykker på knappen på siden viser den da den restende
> standbytid?

Ikke når den lades.

Men ja, den viser følgende hvis den ikke lades:

CelleInfo/operatør
dato
profil
stdbytid
taletid
GPRS

Men sikkert en softwarefejl. Jeg synes der er lidt problemer med softwaren,
har nu prøvet 2-3 gange at telefonen fryser, hvis man snakker med SIM-kortet
fx.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 04-04-02 20:42

> Og så køb lige en tube polish næste gang du køber småting hos f.eks.
> www.thansen.dk, den frå nemt ridser over displayet...

Er den meget være end så mange andre modeller til at få ridser??

Hvordan er lyden på den. Er lyden høj nok i højttaleren? ringer den højt
nok?

Hvad med vibratoren er den god?

Er der en form for tastaturlås på den?

Hilsen
Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-02 21:13

> Er den meget være end så mange andre modeller til at få ridser??

Min har ikke fået nogen risser endnu.. og jeg har den da i lommen...

Men det kan jeg godtnok ikke konkludere endnu,, har haft den i 3 dage.

> Hvordan er lyden på den. Er lyden høj nok i højttaleren? ringer den højt
> nok?

Højttaleren er høj, men som sagt der er lidt støj, som kommer når displayet
er tændt.

> Hvad med vibratoren er den god?

Ja rigtig god.. meget bedre end på N6210

> Er der en form for tastaturlås på den?

Det tog lidt tid at finde ud af, den kan sættes til at låse tastaturet...
ca. efter 15 sekunder, uden at rører tasterne. Man løser op med C+yes

Fra : [88xx]me

Dato : 05-04-02 20:57

Den kan også læses med C key. LOL da...

Hold den nede til der kommer en menu, tryk 2...

--
/me
No lame SIGNATURER

Har fået en i dag d. 5-04-2002

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-02 22:03

"[88xx]me" <real@sleepy.dk> wrote in message
> Den kan også læses med C key. LOL da...
>
> Hold den nede til der kommer en menu, tryk 2...

Ok, smart

Ericsson kan mange ting, man skal bare lige finde trikket

Fra : Nick

Dato : 08-04-02 18:09

> [...]
300-timer
> kan den overholde det eller noget der omkring?
> Er det rigtigt at man ikke kan skifte batteriet på den?

Næh, køb en Torx 6 skruetrækker, som bruges til de fleste mobiler, så kan du
skrue de 2 skruer i bunden ud, og lige åbne den. Der kan du også tjekke
serienummeret m.m. Batteriet kan fjernes ved at du skruer et par ekstra små
skruer ud.

> hvad med dens knapper. Jeg har hørt at de er meget dårlige. er det
> kvaliteten af dem eller er det fordi, at de sidder dårlig og er hårde at
> trykke på?

De er små, men vinder ved lidt bekendtskabstid. Man skal dog nok ikke hedde
Shrek for at bruge den...

> Hvad er kvaliteten ellers på den? bort set fra at den summer er den så ok?

Den er i top. Standby tiden er for mig ca. 300 timer, og jeg sgu relativt
langt fra en sender.
Den har et meget tydeligt display, og så har den ikke det der teenageagtige
som Nokia 3x10/3x30 telefoner har...

> PS kan den bruge et telmore simkort, hvis den er købt med et TDK abbon..

Ja. Og den er iøvrigt ikke operatørlåst...

/Nick