Bundmalling billig i Sverige
Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 02-04-02 19:10

Jeg har lige besøgt http://www.hjertmans.se/ , hvoraf det ser ud til, at
bundmaling er væsentligt billigere i Sverige end i Danmark. F.eks. er
listeprisen på 0,75 liter Mille Light Sv.Kr. 187,-.
I det danske Marineworld-katalog er prisen 284,-. Til denne prisforskel skal
kursforskellen lægges. Ikke dårligt!

Mine spørgsmål er så:
1) om min "opdagelse" siger noget generelt om prisforskellen på
malingsprodukter
2) hvis jeg ikke vil handle pr. postordrer - men hente varen selv - hvor er
den nærmeste/bedste butik i Sverige, når Kbh. er mit udgangspunkt?

Med venlig hilsen
Peter Ingsø Laursen

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 02-04-02 19:14

Der fik jeg ikke set mig for, inden jeg spurgte her!!!
Hjertmans har butik i bl.a. Helsingborg, så det må da være nr.1

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-04-02 20:58

Det ligner de gamle bøtter fra før år 2000. Sikkert velfungerende, hvis man
tør stå på pladsen og bruge dem ....

Bjarke

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 02-04-02 21:04

Hmm, måske er det bare billederne på nettet, der er gamle?!

Det er mit første forår i bådsammenhæng, så måske kan du fortælle hvori
"faren" består ved at "stå på pladsen og benytte dem"

mvh, Peter

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-04-02 21:16

Det er ulovligt, og hvis "myndighederne" kommer og ser det, vanker der en
bøde. Jeg har dog aldrig hørt om at det er sket. Måske andre har ??

Når man bor 20 km fra broen, er det ganske fristende .... Eller når man
alligevel lægger vejen forbi en Svensk havn på sommerturen. Her i Sundet er
det jo næsten ikke til at undgå.

- men det bliver det ikke mindre ulovligt af.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 05-04-02 10:11

> Det er ulovligt, og hvis "myndighederne" kommer og ser det, vanker der en
> bøde.

Surt for dem, der måtte have købt stort ind for et par år siden.
Hos http://www.olav-hansen.dk/ sælges der nu ud af giftig bundmaling, der
ikke må sælges efter 2002. Det underforstås, at malingen gerne må _bruges_
efter 2002, da de skriver, at den let kan kan gemmes....

mvh, Peter Ingsø Laursen
Biaca28 / Sejlklubben Sundet / Svanemøllen

Fra : Sven Andersson

Dato : 03-04-02 11:27

Närmaste Hjertmans butik finner Du i Råå, söder om Helsingborg.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 05-04-02 10:12

"Sven Andersson" <SvenA.hbg@telia.com> skrev i en meddelelse
> Närmaste Hjertmans butik finner Du i Råå, söder om Helsingborg.

Tak - jeg må snarest have bestilt deres katalog