Nokia 6150 og infrarød...?!?
Fra : Thomas

Dato : 31-01-01 13:20

Jeg har et problem med en Nokia 6150. JEg kan hverken modtage eller sende
navne fra adressebogen (visitkort). Jeg har en 7110'er som kan både sende og
modtage til en PalmPilot, men det kan 6150'eren ikke. Når jeg prøver at
sende, kommer den og melder fejl i afsending (Mislykket IR-sending). Skal
man sætte den op på en special måde for at aktivere den infrarøde funktion
(den er sat til at være aktiv, når jeg prøver at modtage), eller er den bare
defekt?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : N/A

Dato : 31-01-01 15:22

Fra : Thomas

Dato : 31-01-01 15:22

> Dit problem er, at en 6150 ikke er IrDA-kompatibel som en 7110. Derfor
skal
> du også på en stationær PC bruge programmet "Nokia Data Suite" for at
> kommunikere med telefonen. 7110'eren kan her kommunikere uden software -
> fordi modemet er INDBYGGET i telefonen. Det er det ikke i en 6150 - her
skal
> der bruges et "softmodem".

Det er dog utroligt smart af Nokia at lave telefoner som ikke kan
kommunikere med hinanden...

> Jeg mener at du skal have fat i programmet "TDK GlobalPulse". Dette kan
> agere softmodem på en palm/6150.

Hvor finder man det?

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 31-01-01 15:37