MS Windows
briani 27239
Opstartsproblemer i Windows XP
Fra : Jacob Christiansen

Dato : 02-04-02 16:35

Jeg har fået en ny computer: AMD XP 1800+, med et ECS-K7S5A bundkort,
Maxtor 80 GB harddisk, GeForce 3 Ti200 128 MB grafikkort og 512 DDR
ram.

Problemet er at jeg ikke kan "koldstarte" computeren. Når den er kold
vil den ikke starte, den læser ram m.m. ind og når Windows skal
indlæses sker der intet, kun en curser i venstre hjørne. Når jeg
bruger reset knappen starter computen op igen og kører problemløst.
Jeg kan også lukke computeren og tænde den igen efter 5 - 10 minutter
uden problemer.

Hvad skyldes problemet og hvad kan jeg gøre ved det?

Fra : Henning Lund

Dato : 02-04-02 18:39

slet 5X7M6skrev:

> [...]
>bruger reset knappen starter computen op igen og kører problemløst.
>Jeg kan også lukke computeren og tænde den igen efter 5 - 10 minutter

Samme problem led jeg af for en 3-4 mdr siden, der var ingen der havde
et bud på problemet her i gruppen, så jeg lytter spændt nu.
En ny installation af XP løste mit problem.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-04-02 19:34

On Tue, 02 Apr 2002 19:39:18 +0200 skrev Henning Lund
<Fjerndettehla@tdcspace.dk> ...:

>Samme problem led jeg af for en 3-4 mdr siden, der var ingen der havde
>et bud på problemet her i gruppen, så jeg lytter spændt nu.
>En ny installation af XP løste mit problem.

Jeg har haft et lignende problem. Fik lokaliseret det til en USB
enhed, et Eicon Diva modem. Hev jeg USB stikket ud af modem fortsatte
opstarten som normalt. Ikke at det er jeres problem, men det kunne
måske sætte jer på sporet til en fejlårsag.

Martin