Skærme
Fijala 3554
Hvilken 17" skærm er god?
Fra : Jürgen

Dato : 02-04-02 15:41

Min far ejer lige nu en 17" KFC skærm som nok er verdens dårligste
skærm og nu er den også begyndt med at komme med en masse vandrette
grønne streger! Lige pludselig forsvinder de helt men kommer så
tilbage på et senere tidspunkt.

En af mine venner har en Sony G200P som, efter min mening, har et
rigtigt godt billede, men jeg har dog et par klager:

1. Der er disse 2 vandrette streger i billedet, hvilket er lidt
irriterende. Mange billige skærme har ikke disse streger.

2. Den er begyndt at komme med hylelyde, men det er nok bare hans
eksemplar der er gået i stykker.

Mine krav:

1. 17" CRT Fladskærm

2. Skal have høj refresh rate og bør kunne køre 85 eller 100hz i
1024x768 og 1152x864

3. Må helst ikke have skumle streger i billedet eller andre mærkelige
ting.

Jürgen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-04-02 16:48

"Jürgen" wrote:

> 2. Den er begyndt at komme med hylelyde, men det er nok bare hans
> eksemplar der er gået i stykker.

Nogle spoler som trænger til en gang lak vil jeg tro, burde kunne fixes
billigt.

> Mine krav:
>
> 1. 17" CRT Fladskærm
>
> 2. Skal have høj refresh rate og bør kunne køre 85 eller 100hz i
> 1024x768 og 1152x864

Jeg foreslår Sony G220, efterfølger til G200, selvom den har de to
streger.

1024*768 i max 121 Hz, 1280*1028 i max 91 Hz og 1600*1200 i max 77 Hz.

> 3. Må helst ikke have skumle streger i billedet eller andre mærkelige
> ting.

De to streger er i virkeligheden to tynde wire, der hjælper til at holde
den grill der er en del af skærmens konstruktion, og alle Trinitron
skærme har de to streger. Jeg har brugt den slags skærme i mange år og
tro mig - man ser dem kun når man kigger efter dem, tilgengæld får man et
kanon billed som imho er bedre end ikke Trinitron skærme.

Mvh

Bruno

PS. Se G220 på
http://www.sony-cp.com/en/products/crt/g_performance/g220/ds-g220.pdf

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-04-02 22:46

Davs

> Mine krav:
>
> 1. 17" CRT Fladskærm

Jeg har mig sårn en 19" LG Flatron 915FT, og den er jeg <bandeord> glad for.
Man kan osse få noget LG i 17".

> 2. Skal have høj refresh rate og bør kunne køre 85 eller 100hz i
> 1024x768 og 1152x864

Min 19" kører 1280x1024 ved 85hz - jeg ved ikke hvad 17" kan klare.

> 3. Må helst ikke have skumle streger i billedet eller andre mærkelige
> ting.

Det har den heller ikke - og det er dejligt (selvom man sikkert ikke ser det
til dagligt...)

Mvh.
/Thomas