At modtage SMS-er fra udlandet
Fra : Tomasz 'tsca' Sienic~

Dato : 31-01-01 13:00

Hej,

Er der nogen, der ved, hvorfor jeg ikke kan modtage SMS-er fra udlandet?
Jeg kan godt sende SMS-er til Polen, men når de (fra Polen) sender SMS-er
til mig, får de "SM delivery failure (code 108)". De har dog ingen
problemer med at sende dem til min email. Jeg har foreslået, at de bruge
TeleDanmarks message center (+4540390999), men det virker heller ikke.

Jeg har ringet til TeleDanmark, og de sagde, at de ville undersøge det
(og naturligvis har intet forandret sig).

Kan I foreslå noget?

Mvh,
--
Tomasz 'tsca' Sienicki

Fra : Claus E Beyer

Dato : 31-01-01 19:04

"Tomasz 'tsca' Sienicki" <tsca@cryogen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
bruge
> TeleDanmarks message center (+4540390999), men det virker heller

Kan det tænkes at det pågældende polske mobilabonnement er spærret for
at sende SMS til udlandet ?

Claus

Fra : Tomasz 'tsca' Sienic~

Dato : 31-01-01 19:47

Claus E Beyer skrev
[i <zsYd6.2013$zw.19973@twister.sunsite.dk>]:

> Kan det tænkes at det pågældende polske mobilabonnement er spærret
> for at sende SMS til udlandet ?

Nej, den polske udbyder siger, at problemet ligger her i Danmark
(SMS-erne bliver sendt tilbage til afsenderen). :-/
Jeg har ringet til TeleDanmark igen, og må se om det hjælper noget eller ej.

Mvh,
--
tsca * Tomasz Sienicki

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-02-01 12:03

> [...]
>
> Nej, den polske udbyder siger, at problemet ligger her i Danmark
> (SMS-erne bliver sendt tilbage til afsenderen). :-/

Og det kan da også være sandt, men det er desværre meget almindeligt
at "sende sorteper videre" hvis man tror på eget systems
ufejlbarlighed og ikke selv lige har en løsning på problemet.

Claus

Fra : Niels

Dato : 01-02-01 16:47

Det polske teleselskab burde faktisk snakke med teleDanmark direkte for
fælles fejlretning og ikke overlade det til kunden.
Sådan ved jeg de gør hos et andet dansk teleselskab!

Niels

Fra : Tomasz Sienicki

Dato : 01-02-01 18:52

Niels skrev
[i <01c08c66$44620040$d36e10ac@pc3633>]:

> Det polske teleselskab burde faktisk snakke med teleDanmark direkte for
> fælles fejlretning og ikke overlade det til kunden.

Det polske tlfslksb gi'r skylden til det danske, og det danske til
det polske. Hvad nu?

Mvh,
--
tsca * Tomasz Sienicki