Abit BF6 og kold genstart
Fra : Esben

Dato : 02-04-02 12:59

Min lillebror har et mærkeligt problem med sin pc.
Hvis man er i windows og vælger at genstarte pc'en fungerer dette fint.
Hvis man lukker pc'en ned (dvs. der løber vel stadig en smule strøm i
systemet), skal man vente 10-20 minutter før pc'en kan startes igen. Hvis
man tænder igen umiddelbart efter at den er lukket ned, så lyder det som om
at den booter korrekt op, med undtagelse af at der ikke kommer billede på
skærmen, samt at der kommer en bios dyt der lyder sådan: "Beeeeeeep
beepbeep". Diske og blæsere starter dog som normalt.

Umiddelbart lyder det som et problem med grafikkortet eller AGP-porten, men
jeg har prøvet diverse indstillinger i bios uden held.

Systemet er forsøgt med flg. konfigurationer:
Abit BF6 bundkort
Celeron 533 / Celeron 300 @455
128 MB pc133 SD-RAM
Pioneer dvd drev
SB 128 lyd
Asus v7100 Geforce 2 MX / Hercules Geforce 2 GTS
250watt Aopen PSU
Microsoft USB-mus
(PCI netkort)
(PCI 56k modem)

--
Esben

Fra : Frank Andersen

Dato : 06-04-02 08:22

Har I prøvet at tage alting ud undtaget grafikkortet ?
Hvad gør den så ?
Jeg kunne måske mistænke det PCI modem for at gøre noget

Frank