Whiskas-katten HJÆPL!!!!
Fra : Silverflame

Dato : 31-01-01 10:41

Hej...
Jeg synes efterhånden at jeg er ved at være klar til en lille killing mere!
Jeg er meget fasineret af den kat de bruger i Whiskas reklamerne, men alle
jeg spørg .."kan ikke lige komme i tanke om hvad den nu lige hedder..." ØV!
Er der lige tilfældigvis nogen herinde, der ved det? Og om der er noget
specielt ved dem, man skal være opmærksom på? Det er jo lidt svært at finde
frem til noget materiale om katten , når men ikke ved hvad det er for en
race...
Skynd jer og skriv, jeg har nemlig snart fødselsdag, og det var da en gave
ide for min kæreste!!!
Tak for mange gode råd ellers.
Potedask Liiv, Bastian og Winnie.
( De vil nemlig også gerne have en søster eller bror!)

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 31-01-01 15:18

On Wed, 31 Jan 2001 10:41:01 +0100, "Silverflame"
<nmt1362@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>frem til noget materiale om katten , når men ikke ved hvad det er for en

   Da jeg i sin tid spurgte mig for mener jeg at jeg fik at vide
at det var en brite - en sølvbrite vist endda ....
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Gidde

Dato : 31-01-01 15:41

Jeg troede det måske var en Europé...måske sådan et eller andet fancy som en
sølvtabby (aner nul og niks om farver) Europé....den har stort set samme krop og
ansigt, som min fabelagtigt smukke (ihhhhh...) huskat Laban, synes
jeg...farverne og mønsteret er bare helt ved siden af
.......I alt fald, hvis Whiskas-katten er den der er på Whiskas
Dentabits-dåserne.
Mvh. Gitte

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 31-01-01 16:10

Er en Europé ikke også "bare" en huskat hvor man har kontrolleret avlen på
??? *hehe* I have NO idea, men det er da den kat der ligner en huskat mest
????

Og ja, jeg tror altså også at Whiskas katten er en Europé, i Sølv Makrel
Tabby ????

- Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Gidde

Dato : 31-01-01 17:48

Ja, ik!
Jeg fandt engang en hjemmeside for en dansk europé-opdrætter...og jeg mener da
også at Européen "bare" er en europæisk korthår/huskat, hvor man via avl
forsøger at give den "smukkere" farver og mønstre.
Jeg tror egtl. også at Labans striber er en blanding ml. makrel og ...prikket
(?) tabby...for striberne midt på kropen er ligesom opløst i pletter, mens
resten af ham ligner makrellen mest Freja er plettet..hvid med
makrel-tabby-pletter.......hendes hale er bare gennemført, med en cm. hvid spids

--
Gitte

Fra : Nina

Dato : 31-01-01 18:08

spottet er makreltabby der er brudt. Derfor er han nok spottet

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Silverflame

Dato : 06-02-01 15:10

Hej..
Først tak for de mange forslag til hvad kat det er... Jeg fandt noget
materiale på briten, men ikke om jeg kunne finde nogle der lignede
Whiskas-katten. Så jeg skrev til en opdrætter. Det er en brite. En
sølvtabby, men der er ingen i Danmark, som opdrætter dem i den farve! (Så
vidt hun vidste) Desværre. Men hvis jeg var rigtig intresseret havde hun
adressen på nogen i Holland, som iøvrigt også var dem der rent faktisk lånte
Whiskas deres katte! Men pga. reklamerne var der meget stor efterspørgsel,
og derfor var prisen også meget høj. Hun snakkede noget om "spidsen af en
jetjager".
Der går nok rimmelig lang tid til jeg får råd til sådan en, så hvis der er
nogen der sidder inde med en Whiskas-kat-lignende, eller et eller andet så
er jeg meget interesseret!
PD Winnie.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-02-01 17:51

Skal jeg undersøge om det er muligt at få en fra Sverige?

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 06-02-01 20:30

Silverflame skrev i meddelelsen <95p0tm$ffi$1@news.cybercity.dk>...

> Der går nok rimmelig lang tid til jeg får råd til sådan en, så hvis der er
>nogen der sidder inde med en Whiskas-kat-lignende, eller et eller andet så
>er jeg meget interesseret!

Har du prøvet at spørge Langhuset (Europé'er), som Nina skrev om i tråden d.
31. 1.?

Hvis du skriver til mig, kan du få opdrætterens telefonnummer (hun står ikke
på Racekattens killingeliste længere, men man kunne jo være heldig...).

Held og lykke

Hilsen Birgitte

Fra : Silverflame

Dato : 06-02-01 22:28

Ja, jeg har prøvet Langhust, men jeg har godt nok ikke skrevet til dem, for
deres katte havde ikke den farve, så vidt jeg husker...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-02-01 23:35

Silverflame <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95p0tm$ffi$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> vidt hun vidste) Desværre. Men hvis jeg var rigtig intresseret havde hun

Hej Winnie

Sludder og vrøvl! - der er opdrættere af sølvtabby Briter i Danmark! Jeg
kender ihvertfald personligt et par stykker... Hvem er den opdrætter, som
har fortalt dig det? (bare nysgerrig, vedkommende kan da ihvertfald ikke
være "seriøs" Brite-opdrætter eller medlem af vores specialklub!).
Kig på: http://hjem.get2net.dk/Lindenborg/, som er Gullan Lindenborgs
(Paludan's Briter) hjemmeside. Hun har godt nok ikke killinger i øjeblikket,
men du kunne jo høre, hvornår hun ventede (og om hun kender andre, som evt.
har/venter killinger snart).
Hvis du kan huske Nykredit-plakaten med en stor kat i midten, og en masse
små killinger rundt om - så var det rent faktisk Gullans
sølvtabby-Britekillinger (og min Burmeser i midten... - du kan se den
her: http://hjem.get2net.dk/Lindenborg/ (scroll et stykke ned...).
Derudover kan du holde øje med BB-klubbens killingeliste - det er en
specialklub for British Shorthair og Burmesere - hjemmesiden hedder:
http://hjem.get2net.dk/bb-klubben . Listen opdateres min. en gang om måneden
(det er mig, der opdaterer...). Der er ingen sølvtabby på listen lige nu,
men måske det kommer senere....
De danske sølvtabbier koster ikke "spidsen af en jetjager" - men er måske
dyrere end i andre farvevarianter...? Til din orientering findes der også
tabby i mange andre farvevarianter, disse er ofte lidt lettere at få fat
på - du kan bl.a. se en side med blå- og bruntabby her:
http://www.devicio.subnet.dk/ - hun har killinger lige nu, btw.

Håber det hjalp dig lidt på vej!

Mvh. Camilla
Fmd. BB-klubben
Camischa's burmesere - www.burmese.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-02-01 00:12

Hej Camilla

Den reklame var ellers pæn, i må være stolte af misserne ;))

Jeg kom til at tænke på hvor "blød" sådan en Brite er ??
Det (synes jeg) virker somom at der er meget pels selv om den er korthåret..

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-02-01 00:44

Henrik Pedersen <misbams-miauu@edb.dk> skrev...
> Hej Camilla
> Den reklame var ellers pæn, i må være stolte af misserne ;))

Hej Henrik

Det er vi skam også! Jeg har faktisk en "prale-plakat" hængende herhjemme -
det var meningen, at den bare skulle hænge da vi havde killinger til salg,
men nu er vi blevet vant til den, så den får såmænd nok lov til at blive
hvor den er... Gullan og jeg var ellers enige om, at vi næsten måtte kunne
tapetsere med dem, for det er den KÆMPE-store plakat vi har fået

> Jeg kom til at tænke på hvor "blød" sådan en Brite er ??
> Det (synes jeg) virker somom at der er meget pels selv om den er
korthåret..

Briter _har_ meget pels - godt set! På de, som har "korrekt" pels (iflg.
standarden) er pelsen faktisk så tyk, at man næsten ikke kan bore fingrene
igennem... Og så skal Briter - igen iflg. standarden - ikke være bløde, men
istedet skal pelsen føles "crisp" (sprød... åndssvagt udtryk om en
kattepels). Der er dog en tendens til, at pelsene generelt er for bløde, men
slet ikke som hos andre typer/racer katte, som skal have blød pels.
Burmeserens pels skal fx føles som satin, altså være helt glat og blød, men
alligevel så man kan mærke at den "holder igen" når man kører hånden hen
over den... Det er ski svært at forklare, meget nemmere hvis man mærker på
mange forskellige typer pelse, hvor man tydeligt kan mærke forskel!

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-02-01 01:22

Hej Camilla (igen)

Nej, jeg kender det med klippe/klistre, bruger det ofte til programmering ..

hmm sprød.. Jeg takker for forklaringen og indser at det er som at forklare
noget udefinerligt som fx farve for en synshæmmet, Jeg må finde en
udstilling i nærheden (når jeg har tid og penge), og så prøve at få lov til
at "prøvenusse" de forskellige misser ;))
Men det skal jo så nok først være efter bedømmelsen, så jeg ikke får ørerne
i sømposen ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-02-01 00:34

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev ...
> [...]
> sølvtabby-Britekillinger (og min Burmeser i midten... - du kan se den
> her: - UPS forkert link!! - (scroll et stykke ned...).

Det rigtige link er: www.burmese.dk/d/d-diverse.htm
Hmmm, ikke sådan når man lige laver "klip og kopier" med noget forkert...

Mvh. Camilla

Fra : Silverflame

Dato : 07-02-01 20:07

Hej Camilla
Tusind tak for det. Nu kan jeg sove roligt vel vidende at der rent faktis er
nogen i Danmark.
Avleren hedder Pia Keldgaard, og hun anbefalede at jeg kiggede på
bb-klubbens hjemmeside... Men fik det ikke gjort (var for nedslået SUK!)
Men det er lige præsis dem som er på Gullans hjemmeside! (Jeg er helt oppe
at køre!
Misserne tror det er fordi jeg vil lege!)
Men nu har jeg ihvertilfælde skrevet til hende.
Endnu engag tak for hjælpen!
Knusser "vos" allesammen!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-01 18:30

d. 31/01/01 10:41 skrev Silverflame på nmt1362@vip.cybercity.dk i artiklen
958ms5$b24$1@news.cybercity.dk:

> Jeg er meget fasineret af den kat de bruger i Whiskas reklamerne, men alle
> jeg spørg .."kan ikke lige komme i tanke om hvad den nu lige hedder..." ØV!

Hej Winnie

Nu kan jeg jo tage fejl, men jeg har altid haft en mistanke om, at det er en
amerikansk reklame - spørg mig ikke hvorfor Og katten ligner på en prik
den på forsiden af en af mine bøger "Legacy of the Cat" af Gloria Stephens
(fabelagtig gode billeder - kan anbefales!) Og denne forside kat er en
American Shorthair i farven Silver Classic Tabby. Men om de kan fås
herhjemme... Jeg tror nu nok at American Shorthair er deres version af
Européen - men jeg er ikke sikker.
Mange hilsner
Ann R

Fra : Nina

Dato : 31-01-01 20:02

I politikkens kattebog er der en beskrivelse af Europé katten, og et billede
af en sølv blotched tabby. Den kunne godt ligne Whiskas-katten

På racekattens side www.racekatten.dk under opdrættere er følgende annonce
Europé
Langhuset's

Sort silver tabby
- ligner "whiskas kat"

der står også navn og adresse på opdrætteren i Helsingør

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 01-02-01 13:52

Nina skrev i meddelelsen ...
>På racekattens side www.racekatten.dk under opdrættere er følgende annonce
> [...]

Jep... der fik vi vores nye fra (vores er godt nok brun blotched tabby). Den
sort-silver tabby europé ligner meget whiskas-katten, men iflg. Charlotte
Frank, opdrætteren, er whiskas-katten selv en brite.

Hilsen Birgitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-01-01 19:58

Iflg Whiskas selv er det en brite

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 31-01-01 22:53

En brite ??? Jeg var inde og se på dem da jeg også syntes at have hørt det,
men de er da meget mere runde og "tykke" i hovedet end Whiskas katten.
Men måske...hvis det er en "armerikansk" brite er der måske forskel, de
amerikanere laver jo vores europæiske katte helt om *grin*

- Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Ida C. Willemoes-Wis~

Dato : 01-02-01 21:57

Hej

jeg synes nu Whiskas katten ligner vores Gauss, der er en helt
almindelig huskat. han er godt not bruntabby spotted og ikke silver
mackerel, men...Det kan være at du kan finde en på et
supermarkedsopslag!!
Jeg har ihvertfald verdens smukkeste katte fra den Blå Avis...

så vidt jeg ved er en europé, en alm huskat, men der må ikke være
tydelige spor af andre katte racer.

Ida C. Willemoes-Wissing

email: icww@pf.dtu.dk