hvilken FireWall er bedst? Remote access h~
Fra : M. Myers

Dato : 02-04-02 10:50

Jeg skal først og fremmest have et godt råd med hensyn til firewall jeg køre
winME og skal bruge en firewall enten Zonealarm eller Norton firewall, med
mindre der findes et bedre alternativ hvilket er så bedst?
jeg har 3 computere i et netværk men har ikke mulighed for 3 skærme på
skrive bordet, og tænker så lidt på Remote access altså at man styre en
anden pc'er i netværket via egen skærm, tastatur og Mus
Jeg har hørt om Pc Anywhere, men ved ikke hvordan det virker er der andre
alternative og lige så gode programmer?

Morten

Fra : Jesper Donnis

Dato : 02-04-02 11:31

Mht. Fjernstyring så tag et kig på VNC.. Gratis og dejlig nemt at
anvende både på win og linux..

Mvh
Jesper

Fra : Martin S.

Dato : 02-04-02 11:42

"Jesper Donnis" <jesper@donnis_Remove_this_.dk> skrev i en meddelelse
> Mht. Fjernstyring så tag et kig på VNC.. Gratis og dejlig nemt at
> anvende både på win og linux..

ja men ikke lige så godt som pcany...
Mvh
Martin

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-04-02 12:17

Martin S. wrote:

> ja men ikke lige så godt som pcany...

Kan du evt. argumenterer?

Virker pcany, også på diverse UNIX'er, palmtop, mac, ectetera?

Fra : Michael Hyldsgaard

Dato : 02-04-02 11:53

> [...]
> anden pc'er i netværket via egen skærm, tastatur og Mus
> Jeg har hørt om Pc Anywhere, men ved ikke hvordan det virker er der andre

Et godt og billigt alternativ til PC Anywhere er Microsoft Netmeeting som
følger med Windows eller kan downloades... Den har en funktion der hedder
"Remote Desktop Sharing" og det fungerer faktisk rigtig godt...

/Michael

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-04-02 12:13

> [...]
> anden pc'er i netværket via egen skærm, tastatur og Mus
> Jeg har hørt om Pc Anywhere, men ved ikke hvordan det virker er der andre

Hold dig væk fra Zone Alarm, jeg har haft det inst i 15 forskellige maskiner
og ALLE lavede fejl i opstarten af og til, det er især "minilog" og
"vsmon.exe" der har tendens til at fryse, så har du mulighed for at bruge
Norton så brug den.
PC Anywhere virker fint, men der findes gratis alternativer på nettet.
f.eks. http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html
Min webserver og min ftp server har ingen I/O enheder tilsluttet så dem
fjernstyrer jeg med PC Anywhere, og det virker fint. Jeg har inst. PC
Anywhere host i maskinerne og har så remote installeret i min "egen"
maskine.
(Jeg bruger det også hos mine kunder så slipper jeg for mange support besøg)

Thomas

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-04-02 12:55

M. Myers wrote:

> Jeg skal først og fremmest have et godt råd med hensyn til firewall jeg køre
> winME og skal bruge en firewall enten Zonealarm eller Norton firewall, med
> mindre der findes et bedre alternativ hvilket er så bedst?

Hvad skal du bruge firewallen til, det er svært at sige hvilken der er
bedst hvis vi ikke kender din prioriteter.

Fra : Calle.

Dato : 02-04-02 14:55

> [...]
> anden pc'er i netværket via egen skærm, tastatur og Mus
> Jeg har hørt om Pc Anywhere, men ved ikke hvordan det virker er der andre

VNC, som ovenikøbet er freevare

Calle

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-04-02 22:39

On Tue, 2 Apr 2002 11:50:20 +0200, "M. Myers" <mm27@hotmail.com>
wrote:

> Jeg skal først og fremmest have et godt råd med hensyn til firewall jeg køre
> winME og skal bruge en firewall enten Zonealarm eller Norton firewall, med
> mindre der findes et bedre alternativ hvilket er så bedst?

Læs Sikkerheds-FAQ'ens afsnit: "Hvad er den bedste firewall / OS
/ whatever?". http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 03-04-02 08:18

"M. Myers" <mm27@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> anden pc'er i netværket via egen skærm, tastatur og Mus
> Jeg har hørt om Pc Anywhere, men ved ikke hvordan det virker er der

Tag et kig på VNC, udover det er lækkert at arbejde med er det gratis

http://www.uk.research.att.com/vnc/

--
Magnus