MS Windows
briani 27239
partion Magic 7.0
Fra : Erik Kunstholm

Dato : 02-04-02 09:09

Hejsa!

Jeg skal lave en ny partition til Linux.

Jeg vælger Create New Partition -
Den spørger så om jeg skal have et styresystem på partitionen og jeg svare
ja.

Jeg vælger Linux - Jeg vælger Logical

Osv.. Når jeg så siger Apply Changes - kommer der en fejl hvor der står :

File does not match FAT allocation for file

Hvad går der galt? Hvordan laver jeg en ny partition til Linux?

mvh
Erik

Fra : Erik Kunstholm

Dato : 02-04-02 09:15

Jeg kan ikke engang resize en partition og føre de antal MB over til "ingen
ting"
Den skriver det der med FAT min bare....

Jeg bruger WinXP. Hva... Går der galt?

Fra : tommy

Dato : 02-04-02 10:26

On Tue, 02 Apr 2002 10:15:08 +0200, Erik Kunstholm wrote:

> Jeg kan ikke engang resize en partition og føre de antal MB over til
> "ingen ting"
> Den skriver det der med FAT min bare....
>
> Jeg bruger WinXP. Hva... Går der galt?

Hvis du vil bruge Redhat, kan du bruge fips som ligger under utils, det
kan alle andre forresten også hvis de vil have et godt gratis stykke
værktøj til at resize en partion.

Hilsen Tommy

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 04-04-02 16:29

"tommy" <tommy@linux.coolscreen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil bruge Redhat, kan du bruge fips som ligger under utils, det
> kan alle andre forresten også hvis de vil have et godt gratis stykke
> værktøj til at resize en partion.

Men vær opmærksom på, at fips og gamle versioner af PartitionMagic ikke
kan resize NTFS-partitioner (som XP kører med som standard).

--
Jens Axel Søgaard