Bruger man trap messages i praksis, når ma~
Fra : Bjørn Quist

Dato : 02-04-02 09:10

Hej!

Sad lige og læste et sted om trap messages...
Bruger man trap messages i praksis, når man overvåger et netværk?

Bjørn Quist

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-04-02 10:56

On Tue, 2 Apr 2002 10:10:15 +0200, "Bjørn Quist"
<bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> wrote:

> Bruger man trap messages i praksis, når man overvåger et netværk?

Ja. (Lidt afhængig af, hvem 'man' er og hvad og hvordan man
'overvåger').

-A

Fra : Bjørn Quist

Dato : 03-04-02 13:18

> Ja. (Lidt afhængig af, hvem 'man' er og hvad og hvordan man
> 'overvåger').

I hvilke sammenhænge og ved hvilken overvågning bruges "trap messages" ???
Kan nogen evt. fortælle lidt mere om trap messages ?

(Jeg har søgt på net-faq og Google... Google gav masser af hits men ikke en
nem forklaring)

Med venlig hilsen
Bjørn Quist

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-04-02 22:50

On Wed, 3 Apr 2002 14:18:16 +0200, "Bjørn Quist"

> I hvilke sammenhænge og ved hvilken overvågning bruges "trap messages" ???

Man bruger traps, når man gerne vil have en besked om en hendelse
(næsten) lige når den sker, i stedet for at man med jævne mellem-
rum skal polle for en status på et eller andet.

Et par eksempler:
'Pling, din forbindelse til Århus er lige gået ned'.
'Plong, din ISDN-backup til Århus er lige kaldt op'.

> Kan nogen evt. fortælle lidt mere om trap messages ?

Basalt set sker der det, at udstyret sender beskeder når bestemte
hændelser opstår. Hvilket udstyr, hvilke hændelser etc. afhænger
af udstyret og hvad man ønsker at opnå.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 04-04-02 00:32

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Man bruger traps, når man gerne vil have en besked om en hendelse
> (næsten) lige når den sker, i stedet for at man med jævne mellem-
> rum skal polle for en status på et eller andet.

Meget udstyr kan også bruge syslog til det samme, ofte ses syslog brugt når
der skal logges mange events, som f.eks. en firewall der logger droppede
pakker.

Der er meget på google, jeg fandt følgende:

http://www.ipswitch.com/Support/whatsup/guide/v602/8snmp3.html

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk