Validering af frameset
Fra : Kim Jensen

Dato : 01-04-02 23:44

Hej!

Jeg sidder og arbejder på et site, som nu validerer helt, pånær én property
i mit frameset; nemlig "framespacing". Jeg kan simpelt hen ikke få mit
frameset til at validere og samtidig vise frames uden synlige rammer.

Jeg bruger denne doctype:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd>

Er der en løsning på dette "problem"? (jeg kan sagtens leve med at det ikke
validerer 100%, men det kunne nu være fint, hvis det gjorde

Kim Jensen
newscaster.dk - nyheder i din TaskBar eller via email

Fra : jopa

Dato : 03-04-02 21:22

"Kim Jensen" skrev bla.
Jeg kan simpelt hen ikke få mit
> frameset til at validere og samtidig vise frames uden synlige rammer.

Kan desværre ikke lade sig gøre pt.
Eneste udvej som jeg ser det er at tage højde for det i selve designet.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Erik Hansen

Dato : 04-04-02 11:50

On Tue, 2 Apr 2002 00:43:56 +0200, "Kim Jensen" <kim@litewerx.dk>
wrote:

>Er der en løsning på dette "problem"? (jeg kan sagtens leve med at det ikke
>validerer 100%, men det kunne nu være fint, hvis det gjorde

Jeg bruger dette:

<FRAMESET FRAMEBORDER="0" BORDER="0" FRAMESPACING="0" ROWS="100,*">

Ifl. HTML 4.01 er det vist ikke helt i orden, men hos mig virker det,
jeg har ingen synlige border..

....::Erik

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-04-02 12:14

> Jeg bruger dette:
> <FRAMESET FRAMEBORDER="0" BORDER="0" FRAMESPACING="0" ROWS="100,*">
> Ifl. HTML 4.01 er det vist ikke helt i orden, men hos mig virker det,
> jeg har ingen synlige border..

Det gør jeg også nu. Men som du selv siger, validerer det ikke iht. 4.01
standarden. Mit spørgsmål gik jo netop på, om man KUNNE lave det, så det
validerer. Men som jopa siger, er det desværre ikke muligt.

mvh
Kim Jensen