sms til Italien?
Fra : Benni Mikael Peterse~

Dato : 31-01-01 00:59

Hvis jeg sender mobilbeskeder, fra min Nokia 3210(abonnement: Sonofon), til
en anden Nokia(abonnement: TeleDK), som befinder sig i Italien, hvad betaler
jeg så, og har modtager nogle udgifter i den forbindelse? Og ligeledes i
tilfælde af at jeg ringer? Og er der nogen som har nogen som helst udgift
hvis jeg sender netbeskeder til mobilen i Italien fra fx www.besked.dk?

Fra : Mario

Dato : 31-01-01 01:07

Du betaler 50 øre, og modtageren betaler muligvis for at modtage alt efter
hvliket selvskab han bruger.

F.eks. i grænkenland tilbyder et selskab at du kan sende sms for 0 kr. og et
andet 0,90 øre pr sms. så det er med at kigge sig godt for, sidst jeg var i
Grækenland brugte jeg et selskab til SMS og et andet til samtaler det var
det billigste. Kig evt. på din udbyders hjemmeside.

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Mario

Dato : 31-01-01 01:18

tilføjelse

Prisforskel i italien på afsendelse af sms fra 0,00 - 1,59 kilde sonofons
hjemmside alle selskaber har 0,00 i modtagelse i italien. men man skal i
fælge sonofon vælge blu til afsendelse

Fra : Mark Beaumont

Dato : 31-01-01 08:14

"Benni Mikael Petersen" <bepe00ac@student.cbs.dk> skrev
> [...]
betaler
> jeg så, og har modtager nogle udgifter i den forbindelse?

Du betaler det samme som, hvis modtageren havde været i Danmark
Der betales ikke for at modtage SMS, heller ikke selv om du er uden for
Danmark.

> Og ligeledes i tilfælde af at jeg ringer?

Du betaler det samme som, hvis modtageren havde været i Danmark.
Modtageren betaler selv for den øvrige del af samtaleafgiften

> Og er der nogen som har nogen som helst udgift
> hvis jeg sender netbeskeder til mobilen i Italien fra fx www.besked.dk?

Nej, ikke udover hvad du selv betaler for at bruger internettet.
(Du betaler det samme som, hvis modtageren havde været i Danmark)

Du kan evt læse mere om priser, fordele og ulemper der er ved at have
sin mobil med uden for Danmark, på teleselskabernes sider.

Vh Mark

Fra : Finn

Dato : 31-01-01 08:56

"Benni Mikael Petersen" skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfælde af at jeg ringer? Og er der nogen som har nogen som helst udgift

Det koster ingenting at modtage SMS. Heller ikke i udlandet.
Det varierer fra selskab til selskab hvem der er billigst til at sende SMS
til Danmark.
Ring til din udbyder og spørg. De har nogle Roaming-partnere i det
pågældende land. De vil sikkert gerne oplyse dig om priser.

Mvh Finn

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-02-01 00:08

Hej...

"Benni Mikael Petersen" <bepe00ac@student.cbs.dk> wrote:

>Og er der nogen som har nogen som helst udgift
>hvis jeg sender netbeskeder til mobilen i Italien fra fx www.besked.dk?

Du skal ikke regne med at SMS sendt via www.besked.dk kommer frem hvis
telefonen du sender til befinder sig i udandet

(egen erfaring med Grækenland og Spanien)
--
M.v.h. Ole

Fra : Benni Mikael Peterse~

Dato : 01-02-01 11:46

Man skal ikke regne med at beskeden kommer frem selv hvis man sender fra
www.besked.dk til et sted i DK. Det er dejligt brugervenligt, men frygteligt
ustabilt...

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 01-02-01 22:04

Besked.dk er den af sms-senderne der har leveret 99% af alle mine mange
tusind beskeder.

/Christian

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-02-01 00:30

Hej...

"Benni Mikael Petersen" <bepe00ac@student.cbs.dk> wrote:

>Man skal ikke regne med at beskeden kommer frem selv hvis man sender fra
>www.besked.dk til et sted i DK

Men den har dog den fordel frem for så mange andre, at man får besked på
om SMS'en er afleveret til telefonen eller ej, og det er mit indtryk at
når den fortæller at beskeden er afleveret, ja så ér den det også.
--
M.v.h. Ole

Fra : dkoy@my-deja.com

Dato : 02-02-01 08:07

In article <r5be6.18937$fa3.1002893@news010.worldonline.dk>,
"Benni Mikael Petersen" <bepe00ac@student.cbs.dk> wrote:
> Man skal ikke regne med at beskeden kommer frem selv hvis man sender
> [...]
Og frygteligt GRATIS

Steen P

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/