Hvordan fjerner man operatørlåsen på Alcat~
Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 01-04-02 16:53

Har en Alcatel OT301 som er låst til. Telenor Mobil.

Jeg har nå mottatt koden fra Telenor Mobil, til å låse opp telefonen, men
har ikke funnet ut hvordan det skal gjørs. Må jeg inn i en eller annen meny,
eller?

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Torbenth

Dato : 02-04-02 00:13

Thorolv Valentinsen skrev i meddelelsen ...
Må jeg inn i en eller annen meny,
>eller?

Ikke nødvendigvis. Kender ikke din telefon, men prøv at sætte det nye
simkort i og tast oplåsningskoden. Ellers kan du helt sikker få at vide
fremgangsmåden hvis du ringer til Telenor.

Mvh.
Torben

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 02-04-02 19:56

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> [...]
> simkort i og tast oplåsningskoden. Ellers kan du helt sikker få at vide
> fremgangsmåden hvis du ringer til Telenor.

Jeg prøvde å sette inn et kort fra NetCom, men ble bedt om å taste inn en
nettverkskode. Jeg tastet inn koden for å låse opp telefonen, men det var
ikke den telefonen ville ha. Har kontaktet NetCom for å få nettverkskoden.
Jeg har fått Telenors nettverkskode, men det er sikkert ikke den jeg skal
bruke. Han jeg snakket med hos Telenor viste ikke hvordan opplåsingen
skjedde på en Alcatel 301.

Mvh

Thorolv

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-02 14:51

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@chello.no_SPAMMERS_SOD_OFF> wrote in message

>Han jeg snakket med hos Telenor viste ikke hvordan opplåsingen
> skjedde på en Alcatel 301.

Hvis Telenor har låst din telefon, skal de da også vide hvordan den låses
op!

Det kan også være det er en lås, som du selv har aktiveret på telefonen, for
at spærrer for misbrug. Det kan evt være default "12345" eller ligende.