MS Windows
briani 27239
Sluk computeren, når XP lukkes
Fra : Karen

Dato : 01-04-02 14:53

Hej,
Jeg har en bekendt, der har XP på en maskine, der er i bios sat op til
at kunne slukke helt når styresystemet lukker (det kunne den i hvert
fald ind til XP blev inst). Men nu vil den kun lukke ned til der
kommer "du kan nu slukke for computeren" eller hvad nu det hedder helt
præcist i XP. Jeg har så læst i andre indlæg at i Win98 kunne man
bruge en genvej med Luk Windows, sluk maskinen
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32.dll,SHExitWindowsEx 1

Fungerer dette også i XP eller findes der andre måder?

Tak

/Karen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-04-02 14:55

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message
> Hej,
> Jeg har en bekendt, der har XP på en maskine, der er i bios sat op til
> at kunne slukke helt når styresystemet lukker (det kunne den i hvert
> fald ind til XP blev inst).

Du skal formentlig blot aktivere Advanced Power Management. Er det en
ACPI-PC? I så fald skal den være installeret som en sådan.

Fra : Karen

Dato : 01-04-02 15:08

On Mon, 1 Apr 2002 15:55:17 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Du skal formentlig blot aktivere Advanced Power Management. Er det en
>ACPI-PC? I så fald skal den være installeret som en sådan.

Jeg er en spasser til computere, og min veninde er endnu værre :)
Måske kunne du guide os hen, hvor vi skal aktivere dette?

Karen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 15:13

In dk.edb.system.ms-windows, Karen wrote:

>Jeg er en spasser til computere, og min veninde er endnu værre :)
>Måske kunne du guide os hen, hvor vi skal aktivere dette?

Kontrol Panel --> Strømstyrring --> APM

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Karen

Dato : 01-04-02 15:19

On Mon, 01 Apr 2002 16:12:40 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Kontrol Panel --> Strømstyrring --> APM

Hold da fast, det virkede! Nu har vi også kun været ½ år om det! I har
gjort os til to meget glade påskekvinder :)

Karen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 15:22

>Hold da fast, det virkede! Nu har vi også kun været ½ år om det!

I er langt fra de første der har haft det problem. God påske.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-04-02 15:28

> Jeg er en spasser til computere, og min veninde er endnu værre :)
> Måske kunne du guide os hen, hvor vi skal aktivere dette?

Søg på det i hjælpen.

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 14:58

Karen skrev:

> "du kan nu slukke for computeren"

Prøv at lave en søgning i denne gruppe på APM.

Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 15:12

[snip]

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)