Bosch 509, totalt tavs men ellers ok, hvad~
Fra : Torben

Dato : 01-04-02 14:41

Min ene forårsgrøn-blå Bosch 509 Dual har pludselig tabt al lyd,
både ringetone og højttaler, og mikrofonen er meget ustabil.
Kan/skal man ind i den fra forsiden eller kun bagfra ? Hvilket
skruesystem bruges, Torq ? Og er der overhovedet noget håb for en
sådan telefon der ellers er ok ( kan ringe op, sende SMS osv ) Den
er vel "født" her i Nordjylland, så måske er der nogen i nærheden
som har et par fiduser.
Med "Dancall/Siemens" hilsen, Torben.

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 01-04-02 20:10

Hej
"Torben" <torbenberg@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan telefon der ellers er ok ( kan ringe op, sende SMS osv ) Den
> er vel "født" her i Nordjylland, så måske er der nogen i nærheden

2 torx skruer i plastic lågen og 2 skruer bag den (i toppen) samt de 2
skruer i bunden (husk at skruerne i toppen og bunden ikke er lige lange!!!)
så kan du komme til højttaleren og den er højst sandsynlig gået løs i tapen
og sidder derfor ikke helt korrekt. Mht. ringe tonen så må det være en
dårlig lodning. Microfonen er ustabil pga. manglende højttaler og vil virke
igen når dette er løst.

Morten

Fra : JMo.

Dato : 01-04-02 20:26

On Mon, 1 Apr 2002 21:09:45 +0200, "Morten Lynnerup"
<morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>dårlig lodning. Microfonen er ustabil pga. manglende højttaler og vil virke

Lider 509'eren ikke også af dårligt kontakt til mikrofonen hvis de
nederste to skruer er løse - ligesom 607 og 738??

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 02-04-02 21:22

Hej
"JMo." <ns-sf_001@mohr.cx> skrev i en meddelelse
> Lider 509'eren ikke også af dårligt kontakt til mikrofonen hvis de
> nederste to skruer er løse - ligesom 607 og 738??

Jo, men skruerne gå ikke så nemt løse på denne model som på de 2 (3, også
608) andre.

Morten