Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der kunne tænke sig at give lidt kri~
Fra : Kim Nielsen

Dato : 30-01-01 23:30

http://users.cybercity.dk/~cft8868/photos.html

Håber på alle de kommentarer i har i godteposen, på både godt og ondt!

Mvh.

Kim Nielsen

Fra : ab

Dato : 01-02-01 17:05

Ja, jeg har altid lyst - det er så lige, om du har lyst til at læse
resultatet ?

- Først ville jeg gerne have haft nogle oplysninger om, hvad du vil med dine
fotos. Det er jo afgørende for at afgøre, om målet er nået.

Men da ovennævnte ikke foreligger må det jo blive den umiddelbare
"oplevelsesværdi":

Af dine fotos vil jeg helst give kommentarer til de mest "normale" (så vidt
som der er noget der kommer ind under denne kategori). Jeg synes, at dine
symboler er meget "støjende" i oplevelsen af selve billedet. Tager vi f.eks.
håndvasken ud af dit billede af stien - ja, hvad så ? - Ja, så falder det
hele jo noget fra hinanden. Og så er spørgsmålet om håndvasken giver
billedet den vinkel / ændring / tilføjelse, der gør en berettigelse. Det
mener jeg ikke.

Grundlæggende mener jeg, at nogle ting skal være i orden i et billedudtryk.
Derefter kan diverse tilføjelser gøre billedet mere originalt /
interessant - give en ekstra dimension. Men det du gør, mener jeg er
omvendt. Du tager et ret intetsigende foto - tilføjer noget originalitet
(absolut !) - og forventer et resultat, der er steget i værdi. Sammenlignet
med matematik kan jeg i overført betydning illustrere med, at et resultat
ikke bliver større (bedre) når man i udtrykket lader et "gange med nul"
indgå.

- Er din mening derimod (mest med de mere "komponerede" billeder) at lave
noget dekorativt, mener jeg at meget af dit mål er nået. Så mener jeg bare,
at vi er længere over i lyrikken, og så er parametrene jo noget helt andet.
Og det har efter min mening ikke noget med fotografier at gøre, men er
direkte digt eller kunst-"maleri" om du vil.

--------

Efter min mening er der desværre i denne NG alt for mange billedindslag, der
placerer sig i gruppen "dekorativ", som godt kan bruges som tapet på en væg,
men ikke er værd at kikke på, hvis vi leder efter noget indhold i billedet.

MVH ab

Fra : Fotografering.org

Dato : 01-02-01 18:30

> [...]
væg,
> men ikke er værd at kikke på, hvis vi leder efter noget indhold i

Ikke fordi jeg vil indlede en større diskussion om hvad der er "værd at
kigge på", men jeg bliver lidt provokeret når nogen anfægter billeder for
"bare" at være "dekorative".
Jeg synes det er en så forslidt kliché, at man bør tage "indholdsrige"
billeder af f.eks. social elendighed for at billederne bliver rigtigt gode.

Efter min mening skal et billede give en oplevelse til beskueren, og da
beskuere er af meget forskellig typer, kan billederne også være meget
forskellige.
Et "dekorativt" billede kan godt formidle en glæde / god oplevelse til
beskueren og dermed mener jeg at det kan have opfyldt sit formål.

At du søger noget andet i et billede er selvfølgelig helt OK, men der er
altså stor forskel på hvad man synes er et godt billede.
Og det kunne da være morsomt hvis du kunne henvise til nogle eksempler (på
nettet) på billeder som du synes er gode.

Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : Kim Nielsen

Dato : 05-02-01 06:40

Goddag, goddag,

Det var ikke billederne under digital jeg forespurgte kritik på, det var
under photos,

Det billede med håndvasken er omkring 1 år gammelt, og er blevet lavet da
jeg var 17, jeg kan fint se hvor dårligt det egentlig er.
Da det er alt for udpenslet og desuden både dårlig manipulering og kedeligt
billede.

K.
www.kronosi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-02-01 20:58

Flot grafik på hjemmesiden

Måske lidt meget grøn baggrund til min 1600 * 1200 opløsning!

Hvilke scanner har du scannet dine billeder med? De er meget klare,, ikke
noget støj af nogen art..

Jeg er nemlig interseret i at købe mig en ordenlig scanner,,,