MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP, floppy -> STOP 0x0000007E (via chipsæt~
Fra : Sune Mølgaard

Dato : 01-04-02 14:30

Hejsa.

En af mine venner har netop anskaffet en brænder, og efter
installationen har der været problemer med både denne, hans CD-ROM-drev
og hans floppydrev.

Installation af nyeste via 4in1-drivere har løst problemerne med de to
CD-drev, men når man forsøger at tilgå floppydrevet, er der blå skærm
med koden 0x0000007E. Søgning på google giver intet resultat, og
microsoft har heller ikke noget (så vidt jeg har kunnet se).

Bundkortet er et Asus A7V, CD-drevene sidder på hhv. primær og sekundær
IDE, og harddisken sidder på den indbyggede UDMA-100-kontroller.

I håb om hjælp,

Sune Mølgaard

Fra : N/A

Dato : 01-04-02 20:25

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 01-04-02 20:25

Ib Pico wrote:

> Måske et dumt spørgsmål, men finder PC'en floppydrevet ved opstart ?
> Det jeg tænker på er om kablet er vendt forkert, så lyser drevlampen som
> regel heletiden, eller er strømstikket sat til ?

Ikke noget dumt spørgsmål. Havde det været det, der var galt, havde det
istedet været mig, der var dum

Hvis jeg starter XP op i fejlsikret tilstand, er der ingen problemer, så
det er desværre ikke der, problemet gemmer sig.

> Har I prøvet at sætte en bootdiskette i A drevet og starte op ? Husk at
> kontrolere at PC'en er sat til første boot på A drevet.

Nej, men se ovenstående.

Tak for svaret, men jeg må nok desværre lede videre efter en forklaring.

Med venlig hilsen,

Sune Mølgaard

--
"One of the main causes of the fall of the Roman Empire was that,
lacking zero, they had no way to indicate successful termination of