Hvilken sanger / melodi - hjælp pls.
Fra : Per Madsen

Dato : 01-04-02 14:26

Jeg har en gammel sang fra halvfjerdserne i hovedet, men kan ikke komme på
sanger eller titel. Omkvædet siger blandt andet: Rock'n'roll I gave you all
the best years of my life. Niels Haugsgaard har brugt melodien, men lavet en
lidt anden tekst. Sangeren var vist fra Australien.
Er der nogen i dette kompetente forum, som kan fortælle mig noget om sangen.
Hvis den kan skaffes som mp3 vil jeg blive meget glad, da pladen sikkert for
længst er gået i glemmebogen.

Per Madsen

Homepage: http://pom.adsl.dk/familie/pom.htm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 14:32

In dk.kultur.musik, "Per Madsen" <per_madsen@(slet
parantes)vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Hvis den kan skaffes som mp3 vil jeg blive meget glad, da pladen sikkert for

Mac Davis - Rock And Roll (I Gave The Best Years Of My Life) - 1974 ?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Ole Damgaard

Dato : 03-04-02 03:47

"> >Jeg har en gammel sang fra halvfjerdserne i hovedet, men kan ikke komme

> Mac Davis - Rock And Roll (I Gave The Best Years Of My Life) - 1974 ?

Ja Mac Davis lavede osse en udgave, men det var nu ganske rigtigt en austra-
lier der skrev den, indspillede den og fik et verdenshit med den -nemlig
Kevin
Johnson.
Niels Hausgaards udgave af den hedder "Min Guitar" - men jeg kan da osse
anbefale Peter Bellis udgave, der er helt tro mod originateksten.

du kan downloade den originale i mp3 her:
http://www.audiogalaxy.com/list/searches.php?SID=57617df2cfad1dd5fa06d7ccb89
fc2f8&searchType=0&searchStr=kevin+johnson

mvh ole

Fra : Per Madsen

Dato : 03-04-02 17:29

1000 tak, I er bare suveræne !

Hilsen,
Per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-02 00:39

Hej Per

Næsten alle de gode gamle har lavet den, så tænk på din egen yndlingssanger,
så har han sikkert også. Jeg kan godt lide den med " Terry Jacks "

Hilsen.. Benny..

"Per Madsen" <per_madsen@(slet parantes)vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a89n5e$dpr$1@news.cybercity.dk...