MS Windows
briani 27239
RegCleaner og WinXp
Fra : Peter Loumann

Dato : 01-04-02 13:37

God dag,

under win 98 og ME var jeg glad for RegCleaner
http://www.jv16.org/
Den påstår, den også duer i winXp (nyeste, 4.3). Men nogengange sige
de der utility-skræddere måske mere, end der er dækning for. Er der
nogen, der har erfaringer med om den er sikker at bruge på XP? Også på
den hårde måde: 'Automatic' og 'Do them all'?

hilsen pl

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 13:46

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

> [...]
>nogen, der har erfaringer med om den er sikker at bruge på XP? Også på
>den hårde måde: 'Automatic' og 'Do them all'?

Ja, og også Extra Powerfull OLE Cleaner... Der er ikke noget af det
der giver problemer her i hvert fald. XP Pro.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-04-02 14:09

Mon, 01 Apr 2002 14:45:45 +0200, Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk>
wrote:

> Der er ikke noget af det der giver problemer her i hvert fald.

Det lyder godt. Det er jo stærke sager

>XP Pro.

Home DK her, men det burde ikke gøre nogen forskel.

hilsen pl

Fra : Leony

Dato : 02-04-02 09:07

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Den påstår, den også duer i winXp (nyeste, 4.3). Men nogengange sige
> de der utility-skræddere måske mere, end der er dækning for.

Der er en backup funktion i regedit af samme grund.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-04-02 13:26

In dk.edb.system.ms-windows, Leony wrote:

>Der er en backup funktion i regedit af samme grund.

Det er der også i RegCleaner... Jeg ved ikke om det var det du
mente(?)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Leony

Dato : 02-04-02 16:49

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der også i RegCleaner... Jeg ved ikke om det var det du
> mente(?)

Kender ikke regcleaner.
Det jeg foreslog var bare at tage en backup inden man begynder at pille i
reg.databasen. Det kan i hvert fald ikke skade.

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-04-02 17:28

Tue, 2 Apr 2002 17:48:58 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Det jeg foreslog var bare at tage en backup inden man begynder at pille i
>reg.databasen. Det kan i hvert fald ikke skade.

Næh, det er da altid fornuftigt. Men ved den totale katastrofe kan jeg
nok ikke bruge den til noget - med c-drevet i ntfs.

hilsen pl

Fra : Leony

Dato : 02-04-02 23:49

> Næh, det er da altid fornuftigt. Men ved den totale katastrofe kan jeg
> nok ikke bruge den til noget - med c-drevet i ntfs.

Hvorfor kan du ikke bruge den?
Jeg er ikke så meget inde i ntfs, selvom jeg bruger det på et par
partitioner. Såp måske kan jeg lære lidt her.

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-04-02 08:28

Wed, 3 Apr 2002 00:49:29 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Hvorfor kan du ikke bruge den?

Fordi jeg ikke kan se eller håndtere et ntfs-drev fra dos og dermed
fra en boot-diskette.

>Jeg er ikke så meget inde i ntfs, selvom jeg bruger det på et par
>partitioner. Såp måske kan jeg lære lidt her.

Det tror jeg desværre ikke, jeg er også newbie på det område.

hilsen pl

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-04-02 18:45

>Kender ikke regcleaner.
>Det jeg foreslog var bare at tage en backup inden man begynder at pille i
>reg.databasen. Det kan i hvert fald ikke skade.

Nej, ok. RegCleaner tager automatisk backup af de ændringer man laver.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Madsen

Dato : 02-04-02 20:36

Peter Loumann skrev:

> Er der nogen, der har erfaringer med om den er sikker at bruge på
> XP?

Til orientering så virker Regcleaner ikke på en pc med to processorer.
Ved godt at du ikke kan bruge den information til noget, men det kunne
jo være at andre kan.
Jeg kan ikke få RegCleaner til at køre på hverken Win2000 eller WinXP
Pro. Derimod blev jeg rådet til at prøve RegVac i stedet og den er jeg
faktisk blevet mere glad for end jeg var for RegCleaner, som jeg i sin
tid også brugte på Win9x. Dog kunne jeg dengang bedre lide EasyCleaner
end RegCleaner, men EasyCleaner er vist hverken Win2000 eller WinXP
kompatibel.

RegVac kan hentes her: <http://www.superwin.com/regvac.htm>

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-04-02 20:47

Tue, 02 Apr 2002 21:36:02 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>blev jeg rådet til at prøve RegVac i stedet og den er jeg
>faktisk blevet mere glad for end jeg var for RegCleaner [...]
> <http://www.superwin.com/regvac.htm>

Jo, den koster jo en posefuld $, hvor JV RegCleaner er gratis. Har du
erfaring for, at den ikke laver ulykker på WinXp? Jeg mindes svagt en
artikel i dette udsøgte forum, der sagde, at kun en enkelt af de
registry-rensere, der kørte på tidligere windåzer, også var sikker i
Xp ...

hilsen pl, der har svært ved at forstå, at MS ikke forlængst har
indbygget sådan noget i windåzen

Fra : Madsen

Dato : 02-04-02 21:13

Peter Loumann skrev:

> Har du erfaring for, at den ikke laver ulykker på WinXp?

Jeg bruger den flittigt og har endnu ikke oplevet at den laver kage i
det.

> hilsen pl, der har svært ved at forstå, at MS ikke forlængst har
> indbygget sådan noget i windåzen

De lavede jo deres Regcleaner engang, men den er vist aldrig kommet
videre end til et værktøj til Win9x. Jeg ved ikke engang om den findes
mere. Det var også et meget farligt værktøj. Jeg har i hvert tilfælde
tidligere splittet Win95 ad ved at bruge den og endda så galt at
skidtet ikke kunne startes. Tankevækkende at de ikke mestrer at lave en
god regcleaner til et styresystem de selv har skruet sammen. ;)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-02 10:53

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Dog kunne jeg dengang bedre lide EasyCleaner end RegCleaner, men
> EasyCleaner er vist hverken Win2000 eller WinXP kompatibel.

Jo, det skulle den være. Han skriver det da på siden, men har også en
tilføjelse med at se FAQ'en.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 03-04-02 11:22

Rudi Stegen skrev:

> Jo, det skulle den være. Han skriver det da på siden, men har også
> en tilføjelse med at se FAQ'en.

Nå så er der måske kommet nogle nye versioner siden jeg sidst var
derinde. Jeg kan huske at jeg ventede på at EasyCleaner skulle komme
til Win2000 dengang jeg skiftede til denne, men ca. et halvt år efter
var der stadig ikke kommet en ny EasyCleaner hvor der stod at Win2000
var understøttet så jeg gik automatisk ud fra at han ikke ville lave
den. Jeg skal vist lige ind og lure siden igen. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-02 15:03

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Nå så er der måske kommet nogle nye versioner siden jeg sidst
> var derinde.

Ja, det pudsige er, at han stadig kalder den version 1.7 men blot
sætter bogstaver bag. Den aktuelle hedder 1.7f

<http://www.toniarts.com/ecleane.htm>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Jeg har den naturligvis øverst på <http://stegen.dk/pclinks1.htm>

Fra : Madsen

Dato : 03-04-02 16:26

Rudi Stegen skrev:

> <http://www.toniarts.com/ecleane.htm>

Jamen for dælen da. Så kan jeg altså få min gode gamle EasyCleaner
tilbage igen og det skal straks prøves af.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-02 16:31

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jamen for dælen da. Så kan jeg altså få min gode gamle EasyCleaner
> tilbage igen og det skal straks prøves af.

Husk at tage en sikkerhedskopi af reg.basen først. Jeg har ikke set
nogen brugeromtale af EasyCleaner i forbindelse med Win XP.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 03-04-02 16:35

Rudi Stegen skrev:

> Husk at tage en sikkerhedskopi af reg.basen først. Jeg har ikke set
> nogen brugeromtale af EasyCleaner i forbindelse med Win XP.

Jeg skal nok passe på. :)

Madsen.