MS Windows
briani 27239
Underlig fil
Fra : Kim Larsen

Dato : 01-04-02 10:08

Hej i gruppen

Jeg har haft problemer med min Windows 98SE, den blev ved med at lukke alt
hvad jeg havde af programmer til Internet. Jeg fik så sporet mig frem til en
fil i C:\windows\olefiles, der VAR der en fil der hed msser64.exe, hvad er
det for en "fisk" ?
Jeg har fjernet den, og alt virker i sin skønneste orden igen, men jeg kunne
godt tænke mig at vide hvad det er for en fil, og hvad den er god/dårlig
for.

Kim Larsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 10:23

In dk.edb.system.ms-windows, Kim Larsen wrote:

> [...]
>fil i C:\windows\olefiles, der VAR der en fil der hed msser64.exe, hvad er

Hverken Google eller Altavista giver noget resultat på msser64.exe. Så
det er efter alle solmærker at dømme _ikke_ en Windows-fil. Det kan
have været en virus. Hvordan fandt du ud af at det netop var den fil
der gjorde skade?

>Jeg har fjernet den...

En skam, så er det ikke til at vide om det var en virus. Du kunne have
sat den i karantæne... Pakken den i en zip-fil eller noget i den stil,
og så slettet den fra C:\Windows\Olefiles\.

>...og alt virker i sin skønneste orden igen, men jeg kunne
>godt tænke mig at vide hvad det er for en fil, og hvad den er god/dårlig
>for.

Den har sikkert ikke været god for noget. Søg på biblioteket
C:\Windows\Olefiles\ på Google, og du vil se at i hvert fald de første
ti resultater handler om en virus kaldet W32.LastScene@mm. Den har
filnavnet Realuptd.exe, så det er ikke den virus du har haft i hvert
fald.

Har du efterfølgende prøvet at skanne dit system for vira?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-04-02 10:40

Klip.....

> [...]
> det er efter alle solmærker at dømme _ikke_ en Windows-fil. Det kan
> have været en virus. Hvordan fandt du ud af at det netop var den fil

Jeg gik meget igennem, også msconfig, og der så jeg en ting jeg ikke havde
set før der skulle startes, den fjernede jeg så flue-benet fra og bootede
om, men det gav ikke noget, den blev ved med at starte op. Så søgte jeg
efter den fil som skulle startes, og fandt den på den måde.

Klip .....

> En skam, så er det ikke til at vide om det var en virus. Du kunne have
> sat den i karantæne... Pakken den i en zip-fil eller noget i den stil,
> og så slettet den fra C:\Windows\Olefiles\.

Jeg har den i en zip-fil, og den er scannet, men den vises ikke som en
virus.
Vil du have den ?

Klip .....

> [...]
> fald.
>
> Har du efterfølgende prøvet at skanne dit system for vira?

Jeg har scannet for virus to gange, seneste med den nyeste opdatering, og
det giver ikke noget.

Kim Larsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 10:48

In dk.edb.system.ms-windows, Kim Larsen wrote:

[snip]

>Jeg har den i en zip-fil, og den er scannet, men den vises ikke som en
>virus.
>Vil du have den ?

Ja, send den bare til min e-mail, hvilken antivirus-software har du?

>Jeg har scannet for virus to gange, seneste med den nyeste opdatering, og
>det giver ikke noget.

Underligt... Det kan vi godt blive enige om.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 13:12

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

[snip]

>Ja, send den bare til min e-mail...

Ja, jeg fandt heller ingenting... Med Norton. Så kan vi vel godt
udelukke at det er en virus - i hvert fald at den en kendt. Den er
pakket med en exe-pakker, så man kan ikke engang få nogen oplysninger
om hvad programmet gemmer på. Jeg er tom...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-04-02 14:04

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
> En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Jeg fandt denne adresse http://upx.sourceforge.net/ inde i filen, og det er
en henvisning til et pakke-program, men det giver mig nu stadig ikke nogen
mening. Programmet er DOS baseret og pakker noget ud, men hvad og hvor til,
det ved jeg ikke.

Kim Larsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-04-02 21:31

In dk.edb.system.ms-windows, Kim Larsen wrote:

[snip - en underlig fil]
>Jeg fandt denne adresse http://upx.sourceforge.net/ inde i filen, og det er
>en henvisning til et pakke-program...

Det var blot den .exe-pakker jeg snakkede om.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)