file inaccessible problem
Fra : Anders Hansen

Dato : 01-04-02 11:24

Så fik jeg testet mig frem til et nyt problem..ak ja

situation: jeg leder efter filer i et bibliotek, når jeg finder nogle sender
jeg dem til en modtager over netværk!

problem: min søgefunktion finder filen i biblioteket, inden den rent faktisk
er kopieret helt over! Når jeg så forsøger at sende filen, får jeg en "file
not found exception".

Lige nu ignorer jeg bare denne exception indtil filen er kopieret, men jeg
kunne godt tænke mig at gøre det "rigtigt"! Jeg har forgæves forsøgt med
File.canWrite() og File.canRead() for at se om filen skulle være klar! De
melder begge true - men det passer altså ikke helt med virkeligheden.

Hvordan tester jeg på filen?

MVH/Anders

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-04-02 13:24

On Mon, 1 Apr 2002 12:24:12 +0200
"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> wrote:
> [...]
> forsøgt med File.canWrite() og File.canRead() for at se om filen
> skulle være klar! De melder begge true - men det passer altså ikke

hvad med at checke for last modified 2 gange med 1sec mellemrum og så se
om den er ændret...er den det, så skrives der stadig til filen. MVH
Kim Schulz

--
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | It's amazing how much "mature
www.guadec.org - tapas, beer and gnome | wisdom" resembles being too

Fra : Anders Hansen

Dato : 01-04-02 20:49

Ja, det er også et smart lille trick. Jeg synes bare, at der burde være en
mere korrekt måde at gøre det på!?

MVH/Anders

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-02 20:19

"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> writes:

> [...]
> File.canWrite() og File.canRead() for at se om filen skulle være klar! De
> melder begge true - men det passer altså ikke helt med virkeligheden.

Operativsystem? JVM?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Anders Hansen

Dato : 01-04-02 20:48

Løsningen må ikke være afhængig af et specifikt operativ system eller JVM!

MVH/Anders

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-02 20:53

"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> writes:

> Løsningen må ikke være afhængig af et specifikt operativ system eller JVM!
>
> MVH/Anders

Du bundciterer.

Løsningen afhænger af problemet. Oplysninger, tak.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn