Mikrolæser sælges/leveres på sjælland
Fra : Preben Müller

Dato : 01-04-02 02:23

Så er jeg gået over til scanning af mikrofilm på min Agfa scanner og
sælger derfor min læser.

Pris leveret på Sjælland Kr. 300

Mvh Preben Müller

Fra : Rughaven

Dato : 01-04-02 10:34

Betyder det, at man kan bruge sin almindelige scanner til at læse microfilm
på?

Keld

Fra : Poul Andersen

Dato : 01-04-02 12:23

> Betyder det, at man kan bruge sin almindelige scanner til at læse
microfilm
> på?

Nej, ikke helt almindelig.
Jeg forsøgte for et års tid at scanne alm. filmnegativer i 24x36 format. Jeg
må erkende, at jeg ikke blev overbevist af kvaliteten. Prisen på den lånte
scanner var også for pebret. I princippet foregår det ved, at man scanner
med ovenlys. Scanneren skal derfor være bygget til det og have en speciel
indsats samt kunne levere en suveræn opløsning.
Men der sker jo hele tiden meget på dette område, så det kan være kvaliteten
er blevet meget bedre nu.
Det ved Preben M. sikkert meget mere om end jeg.

VH Poul

Fra : Poul Petersen

Dato : 01-04-02 15:21

"Poul Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kvaliteten
> er blevet meget bedre nu.
> Det ved Preben M. sikkert meget mere om end jeg.

Ellers - dersom der er tale om sort / hvide negativer - så kik lige forbi
min hjemmeside - hvor en meget simpel metode, til få kroner, giver flotte
resultater. Om den også klarer scanning af microfilm ved jeg ikke da jeg
ikke har en sådan.

Mvh. Poul Petersen. http://home19.inet.tele.dk/poulm god fornøjelse.
PS ! lad mig endelig vide, dersom nogen giver det et forsøg med microfilm,
og om det lykkes.