MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lasat Speed II modem og XP pro
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 01-04-02 08:05

Hej Ng
Er der nogen som har støt på problemer med Lasat Speed II Isdn modem og XP
pro, jeg har hentet de drivere som der anbefales til modemet og det bliver
instaleret godt nok jeg kan se det osv. men når jeg via modem prøver at
komunikere med det får jeg besked på det ikke virker korrekt/ tilsluttet.
Det samme giver sig udslag med det medfølgende konfigurationsprogram.

M.v.h
Mogens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 22:32

In dk.edb.system.ms-windows, Mogens Jørgensen wrote:

[snip - jeg kender ikke løsningen, beklager]

Din tidszone er helt gal:
Date: Sun, 31 Mar 2002 23:04:50 -0800

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-03-02 22:46

"Mogens Jørgensen" <mjn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har støt på problemer med Lasat Speed II Isdn modem og XP
> pro,

Ja, var ved at drive mig til vanvid. Kunne ikke få usb til at virke med det modem.
Monterede serielkable og gik på jagt på nettet, men de drivere og vigtigt for at få
driverne til w2k til at virke, firmware var dem som blev anbefalet. Fandt tilsidst
på at bruge kontrolpanel/system/enhedshåndtereing og der var der sandelig et gult !
ved Lasat usbmodem. Installerede driverne der fra og så spillede det, bedre end i
win 98 og winme.
Prøv at søge på google under groups/nyhedsgrupper. Det gjorde jeg for at finde
driverne.

mvh
Henning

Fra : J W Nielsen

Dato : 01-04-02 09:32

> [...]
bedre end i
> win 98 og winme.
> Prøv at søge på google under groups/nyhedsgrupper. Det gjorde jeg for at

Det samme her...
Har gjort nøjagtig det samme som Henning, og nu kører det helt ok.
Det er nødvendigt med firmware 1.37 ligesom det er W2000-driverne som
benyttes.
Du skulle kunne finde det på eicon's hp - de har overtaget Lasat...

Mvh
Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 01:46

Mogens Jørgensen skrev:

> [...]
> det ikke virker korrekt/ tilsluttet. Det samme giver sig udslag
> med det medfølgende konfigurationsprogram.

Efter jeg fik min opgraderet til firmware 1.37 og installeret Win2000-
driverne i WinXP, så kører det lige så fint i WinXP som i Win2000.
Der er dog tendens til at det kører bedre via seriel end vis USB her
hos mig og det sker at skidtet går ned med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL når
jeg bruger adapteren, men det er sjældent.
<http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=spd2>

Madsen.

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 01-04-02 22:30

> [...]
> hos mig og det sker at skidtet går ned med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL når
> jeg bruger adapteren, men det er sjældent.

Det var den firm ware som jeg havde i modemet, nu kører det
Tak for hjælpen

Mvh
Mogens

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 13:18

"Mogens Jørgensen" <mjn@get2net.dk> skrev:

> Det var den firm ware som jeg havde i modemet, nu kører det
> Tak for hjælpen

Velbekom og tak for tilbagemeldingen.

Madsen