MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows98 update..hvad gør jeg nu......
Fra : Team Outdoor®

Dato : 31-03-02 22:00

Hej....
Jeg er kommet til at "kvaje" mig gevaldigt. Jeg ville opdatere Windows 98
se.
Jeg havnede på den engelske version af update..og lad være med at spøge
hvorfor, men jeg hentede og installerede den seneste opdatering . Det var et
lille exe program som hedder q313829
Efter installationen er næsten samtlige ikoner forsvundet fra skrivebordet
og al kommunikation med maskinen skal foregå på engelsk.
HVAD kan jeg gøre for at slette den igen?? Og vende tilbage til naturlige
tilstande?
Håber her er et kvikt hoved som kan hjælpe mig.
Hilsen
Anette

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 22:33

In dk.edb.system.ms-windows, Team Outdoor® wrote:

> [...]
>tilstande?
>Håber her er et kvikt hoved som kan hjælpe mig.

Afinstaller den fra kontrolpanelet. Jeg kan ikke garantere at det
hjælper, men det er da et forsøg værd...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Christian Blynø

Dato : 01-04-02 13:28

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Kan det være fordi den søger efter mappen desktop i stedet for skrivebord ?
Prøv at kigge i c:\windows\skrivebord om dine ikoner ikke ligger der ?

Fra : Team Outdoor®

Dato : 01-04-02 17:37

"Christian Blynø" <christian@northwest.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Christian.....
Det var kvikt
Jo der ligger alle mine genveje (ikoner).........!!
Ved du så hvordan jeg får mit skrivebord til at være skrivebord og ikke
desktop igen???
Og hvodan jeg får maskinen ti lat skrive på dansk igen..? F.eks. når jeg
skal lukke ned osv står der "shut down".....
Hilsen
Anette

Fra : Team Outdoor®

Dato : 01-04-02 17:49

"Christian Blynø" <christian@northwest.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg opdagede lige endnu en ting..
Alle programmerne fra Start menuen var "forsvundet" men det viser sig atder
er lavet en ny Menu Start som åbenbart bruges nu og den gamle Start menu
ligger der stadig med alle mine genveje til programmerne......
Hvordan..?..... Hvis der er nogen redning............
Jeg overvejer ellers kraftigt at anskaffe XP-pro.......
HIlsen
Anette

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 18:05

> [...]
>ligger der stadig med alle mine genveje til programmerne......
>Hvordan..?..... Hvis der er nogen redning............

Du kan enten flytte alle genvejene fra de danske mapper, til de
engelske (v.h.a. Stifinder), eller du kan bruge et program som TweakUI
til at fortælle Windows hvor den skal lede efter genvejene. Så skal du
pege på de engelske mapper, med TweakUI.

Det hjalp ikke at afinstallere forstår jeg (?)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Team Outdoor®

Dato : 01-04-02 19:01

Hej Lars......
Den kan ikke afinstalleres..... har søgt på Microsoft's hjemmesider (danske
og udenlandske) og har
fundet frem til det svar at den ikke kan afinstalleres. Jeg har også forsøgt
at installere den danske "patch" oveni, men det kan man ikke
Indtil videre må jeg vel flytte mapperne manuelt, men "sproget" på maskinen
kan jeg vel ikke gøre noget ved nu.......
Jeg har ihvertfald lært mindst een ting af det her, nemlig at man ikke skal
spille smart og "lige lave noget" efter en Påskefrokost!
Hilsen
Anette

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 19:05

Team Outdoor® skrev:

> Jeg har ihvertfald lært mindst een ting af det her, nemlig at man
> ikke skal spille smart og "lige lave noget" efter en Påskefrokost!

Nej og slet ikke hvis man ikke har et velfungerende image at falde
tilbage på. Jeg har rodet med pc i en ordentlig brandert een gang for
meget og lærte af oplevelsen.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-02 20:17

"Team Outdoor®" <Anette@team-outdoor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilstande?
> Håber her er et kvikt hoved som kan hjælpe mig.

Hvis du geninstallerer win98 fra din CD skulle du få din danske opsætning
tilbage, det sletter ikke programmer eller indstillinger, men det kan være
nødvendigt at køre windows opdatering igen
Hvis du ikke har en rigtig windows CD men en genopretnings CD må du endelig
ikke køre den, så mister du dine installationer, i det tilfælde er du nødt
til at låne en rigtig program CD

Hilsen Aksel