Hjælp til læsning Vor Frue Odense 1831.
Fra : Jette Pedersen

Dato : 31-03-02 21:24

I Vor Frue Sogn i Odense blev der d. 20 febr. 1831 døbt en pige: Sophie
Marie Elisabeth Jensen. Jeg tror hendes mor Christiane Casparsdatter er
min 3xtip, men jeg kan ikke læse resten af teksten i kirkebogen - og jeg
kan ikke sende via binaer lige nu. Siderne er blandt de kirkebøger, som
er lagt på nettet. Er der en, som kan tyde??

Fra : Virgo

Dato : 01-04-02 07:21

Hej Jette

Der står følgende;
Christiane Caspersens, pensionist Hans Kelstrups kone og barnefader
gaardskarl Jens Jonasen. Moderen uden ... 9 Port. Dagleier Johan Mathiasens
kone, pigen Ane Sophie Caspersen, S. Bonneir ....., S. Jørgensen og J.
Andersen og undkarl H? Caspersen.

Det var hva' jeg kunne tyde.

Venlig hilsen
Lotte

- - -

Wisdom begins in Wonder ...
Socrates

Kirkebøger og Folketællinger - specielt Fyn
http://www.virgo-fyn.dk lotte@virgo-fyn.dk

Fra : Jette Pedersen

Dato : 01-04-02 08:11

Hej Lotte

Tusind tak for hjælpen. Ja så er det min 3-tip. Og det er anden gang hun
får et barn, som manden ikke er far til. Hun er en af de spændende!
Hilsen

Jette

Fra : Jørgen Dorch

Dato : 01-04-02 10:31

> Hej Lotte
>
> Tusind tak for hjælpen. Ja så er det min 3-tip. Og det er anden gang hun
> får et barn, som manden ikke er far til. Hun er en af de spændende!

Under "Anmærkninger" står der noget, som jeg læser som:
"Manden Hans Nielsen Kelstrup bortrejst til Kjøbehavn for
flere aar siden."

Med venlig hilsen
Jørgen Dorch

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 01-04-02 10:43

On Sun, 31 Mar 2002 20:23:39 +0000 (UTC), "Jette Pedersen"
<jette@nebrot.dk> wrote:

> [...]
>kan ikke sende via binaer lige nu. Siderne er blandt de kirkebøger, som
>er lagt på nettet. Er der en, som kan tyde??

Der står:

"Christiane Caspersen, Pensionist Hans Kelstrups Kone og Barnefader
Gaardskarl Jens Jonasen, Moderen uden(for??) Ste J(ørgens) Port.

Daglejer Johan Mathiasens Kone, Pigen Ane SOphie Caspersen,
Skoemagersvenden S. Jørgensen og J. Andersen og Ungkarl H. Caspersen.

Manden Hans Kelstrup bortreist til kiøbenhavn for faae Aar siden."

Jeg mener at huske, at der findes en Sankt Jørgens Port i Odense?
Deraf gætteriet i paranteserne. Hun bor formodentlig uden for porten.
En anden person på samme KB side bor _ved_ porten.

Hilsen
Kaj Ahlburg i Ry

Fra : DyrlundBøg

Dato : 01-04-02 11:19

47
1830 d 30te Decbr
Sophie Marie Elisabeth Jensen
Døbt i Kirken d 20de Febr 1831
Christiane Caspersen, Pensionist Hans Kelstrups Kone og Barnefader
Gaardskarl Jens Jonasen Moderen uden Ste H Port.
Daglejer Johan Mathiasens Karen, Pigen Ane Sophie Caspersen, Skomagersvenden
J. Jørgensen og J. Andersen og Ungkarl H: Caspersen.
272
Manden Hans Kelstrup bortreist til Kjøbenhavn for faa Aar siden.

Med venlig hilsen
Johnny Bøg, Ribe.