Driftsstatus?
Fra : Henny Stewart

Dato : 31-03-02 19:28

Jeg har forgæves ledt efter en side med driftsstatus for TDCs net. Er der
nogen, der ved, om en sådan findes, og i givet fald hvor?

På forhånd tak!
--
Henny

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 31-03-02 19:36

> Jeg har forgæves ledt efter en side med driftsstatus for TDCs net. Er der
> nogen, der ved, om en sådan findes, og i givet fald hvor?

Over hvilken del af nettet??
Du kan finde ud af om f.eks. sms.tdm.dk kører ved at skrive:

ping sms.tdm.dk

i MS-DOS promten

--

Michael

Fra : Henny Stewart

Dato : 31-03-02 20:17

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i en meddelelse

> Over hvilken del af nettet??
> Du kan finde ud af om f.eks. sms.tdm.dk kører ved at skrive:
>
> ping sms.tdm.dk
>
> i MS-DOS promten

Tak, det gør den så ikke for nærværende.

Nej, jeg er såmænd begyndt at tænke på, om min telefon er i stykker. Det
sidste par dage har det flere gange været umuligt at ringe både til og fra
den. Så ville det jo være rart, om man f.eks. kunne gå til en webside og se,
om der er problemer med nettet eller ej.

--
Henny

Fra : John Hinge

Dato : 01-04-02 10:17

On 31 mar 2002 Michael Kjærsgård was heard to say:

> Over hvilken del af nettet??
> Du kan finde ud af om f.eks. sms.tdm.dk kører ved at skrive:
>
> ping sms.tdm.dk
>
> i MS-DOS promten

Det beviser intet om maskinen.
Den kan fint stå bag en router som har fået besked om at ping pakker
er så fløjtende utinteressante at det skal den bare springe op og
falde ned på.

Iøvrigt er sms.tele.dk et alias for maskinen www.teledanmark.dk
dvs begge websites er tilsyneladende på samme maskine (sms.tele.dk
tastet ind i en browser, giver en fin lille sms sender)
Og da den virker, selvom et ping til samme maskine ikke virker
så tror jeg mit gæt er det rigtige... Altså at pings bliver afvist
et sted på vejen inden maskinen.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-02 16:28

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote in

> Over hvilken del af nettet??
> Du kan finde ud af om f.eks. sms.tdm.dk kører ved at skrive:

"telnet sms.tdm.dk 25" i din kør menu eller kommandoprompt, svarer
den med andet end timeout og lign., så kører lortet

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
Disclaimer: "These opinions are my own, though for a small fee they

Fra : JMo.

Dato : 31-03-02 19:47

On Sun, 31 Mar 2002 20:28:09 +0200, "Henny Stewart"
<none.of@urbznz.invalid> wrote:
>Jeg har forgæves ledt efter en side med driftsstatus for TDCs net. Er der
>nogen, der ved, om en sådan findes, og i givet fald hvor?

I den ideelle verden ville man jo kunne bruge

http://www.telefona.dk/s-1-1-driftpopup.asp?v=14

....men af en eller anden årsag tror jeg ikke man skal stole 100% på
den