Hvilken sang - Joes cafe/bar...
Fra : Torben Larsen

Dato : 31-03-02 19:33

OK, så blev det min tur - eller rettere min kærestes:
Her i formiddags den 31/3 på P4 i programmet Alex' Stald, hørte hun en sang,
som hun egentlig syntes lød ret fed.
Ifølge hendes beskrivelse med en kunstner, der har lavet masser af plader
før, og nu ved et tilfælde har fået et hit, der bliver grovspillet på NBC
(? - jeg foreslog MTV, men hun holder fast). Kunstnernavnet fik hun ikke fat
i, men titlen er noget med Joe's Café eller Joe's Bar, og den er sådan lidt
whiskybluesretroagtig.
Ingen playlists på dr.dk til programmet, og Google giver ikke umiddelbart
nogen mening.

Kan I hjælpe ??

Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-03-02 22:44

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com>
> [...]
> i, men titlen er noget med Joe's Café eller Joe's Bar, og den er sådan lidt

Jeg kender ikke musikken, men...

Allmusic.com kender en Benjamin Herman, der på albummet "Get in"
har en sang, der hedder "Joe's Bar Mitzvah". De kalder det jazz.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A5fuj6j2171t0

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-03-02 22:52

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>
> Allmusic.com kender en Benjamin Herman, der på albummet "Get in"
> har en sang, der hedder "Joe's Bar Mitzvah". De kalder det jazz.
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A5fuj6j2171t0

Og skulle der være tvivl i hjemmet, så kan man høre et minuts
penge af nummeret (og købe cd'en for den sags skyld) her:
http://makeashorterlink.com/?U16662C9 (CDNow)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 01-04-02 07:17

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> [...]
>
> Allmusic.com kender en Benjamin Herman, der på albummet "Get in"
> har en sang, der hedder "Joe's Bar Mitzvah". De kalder det jazz.

Nej, desværre. Det er bestemt ikke den - det er ikke sådan _rigtig_ jazz,
mere Tom Waits agtigt. Men tak for forsøget.

Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-04-02 09:52

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com>

> Nej, desværre. Det er bestemt ikke den - det er ikke sådan _rigtig_ jazz,
> mere Tom Waits agtigt. Men tak for forsøget.

Øv, det passede ellers så sjovt med titlen. Nu har jeg ikke mere hjælp,
bortset fra måske at I kunne skrive til DR eller Alex Nyborg Madsen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 01-04-02 12:43

The weakest link "Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com>,
dared to write this anyway:

> [...]
>
>Nej, desværre. Det er bestemt ikke den - det er ikke sådan _rigtig_ jazz,
>mere Tom Waits agtigt. Men tak for forsøget.

Det er sikkert ikke Joe's Garage med Frank Zappa?

Fra : Torben Larsen

Dato : 01-04-02 14:28

"Thomas Lund Hansen" <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote in message

> Det er sikkert ikke Joe's Garage med Frank Zappa?

Nix, den kender vi.

Torben